Kan någon som har sökt till Idol berätta...
Jag är övertygad om att det förekommer en massa saker bakom kulisserna i program som Idol, och det finns tusen saker man skulle kunna fundera på: hur mycket som är fejk, uppgjort, vinklat, klippt osv.
Men jag undrar en specifik sak och hoppas att någon som har varit på audition kan berätta! För det måste ju finnas massor av Idol-sökande här, och jag hoppas ni inte har total tystnadsplikt!
Min undran är: får verkligen alla sjunga inför juryn?
Man ser ju köerna med tusentals sökande, och programmet är gjort så att det ska se ut som att alla får sjunga inför juryn och att det hela är klart på en dag. Men det verkar omöjligt! Så jag undrar om det sker någon grov gallring först? Kanske att man får sjunga inför några andra ur TV-teamet, eller att vissa skickas hem baserat på hur de ser ut eller jag vet inte vad!
I TV visar man ju såklart bara de bästa och de sämsta. Det blir bäst underhållning då. Jag fattar att man inte kan visa alla auditions inom ramen för ett entimesprogram, men vad jag undrar är om alla får chansen inför juryn, oavsett om det visas i TV eller ej!