• Barba Söt

Akupunktur vid PCO?

Hej!

Är det någon som testat akupunktur när man har PCO/PCOS eller övervikt som skäl till ofrivillig barnlöshet?

Jag har aldrig gått på akupunktur, men nu funderar jag lite på det... Är det något som ni rekommenderar?

• Svar på tråden Akupunktur vid PCO?
  • Viggo och pyrets mamma

Har själv inne provat det men hört om det, läste dessutom precis om en person här på FL som efter flera fruktlösa försök med hjälp av fertilitetsbehandling inte lyckats bli gravid, men som gick till en kiesiolog och blev spontant gravid efter att ha fått kroppen balanserad. Har själv PCO utseende på mina äggstockar och svårt att gå ner i vikt. Blev spontant och relativt snabbt gravid med sonen (4 försök) men efter att sonen föddes har min mens ballat ur totalt, inget är som vanligt trots att han blivit snart 18 mnd. Får om jag har tur mens ca var 3:e månad. mot tidigare ca var 35:e dag. Så en kinesiolog ska få ge sig på mig och se om det kan hjälpa, kanske i kombo med homeopati. Är nålrädd så akupunktur får bli en sita utväg isåfall

• LiselottePCOS

Barba söt: Sahgrenska sjukhuset, göteborg har gjort studier i PCO/S och elektorakupunktur som är lovande.

Googla på elisabet stener -victorin så kommer du att hitta text om detta. Jag har mötte dessa forskare genom patienföreningen och har länk i min blogg om jag minns rätt.

Min blogg:
    blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Barba Söt

LiselottePCOS, jag läste faktiskt dina länkar igår... och det gjorde mig mer taggad att iaf testa...

• Schohoo

Jag har PCOS och extremt oregelbunden mens/äl.
    Innan första barnet hade vi försökt i mer än 4 år och hade gjort hormonbehandlingar, ivf och FET men inte blivit gravida.
    Gick till en kinesisk akupunktör för att förbättra mina chanser inför nästa ivf, men blev gravid första månaden!!! Hade då gått på 5 behandlingar.

Sen ville vi ha syskon, då tog det lite längre tid! 5 månader innan jag blev gravid!
    Men jag hade regelbunden mens/äl hela tiden, vilket jag ALDRIG har annars!

Så för dom som är skeptiska så kanske jag inte blev gravid tack vare akupunkturen, men jag fick iallafall regelbunden äl!

Jag tycker ABSOLUT du ska prova akupunktur!

Jag har gått hos Susana Quintela på Birkakliniken i Stockholm. Kan varmt rekommendera henne!

♥♥♥ A & A ♥♥♥
  • Barba Söt

Stockholm är lite långt... iaf om det ska vara regelbundet Men jag har hittat en här som både är forskare och akupunktör (eller var det nu heter). En suverän kombination för en skeptiker som jag!

• LiselottePCOS

barba söt: Berätta gärna hur det går sedan om du vill.

• JWN

Kanske var det om mig du läste, jag gick till en kinesiolog och efter den massagen ( hon masserade bort en ÄL-blockering) och en kroppsbalansering som blev jag spontangravid på första försöket..(kan tilläga att jag hade då gått ner 10 kilo i vikt).

Så det kan jag verkligen rekommendera, sedan är det ju inte säkert att det hjälper för alla, men för mig var det vägen.

Jag har även träffat en kvinna som hade problem, dock inte pco, hon träffade en homeopat som kollade hennes kropp och tillförde det som fattades i balansen och hon blev gravid efter ett tag med tillskottet av naturläkemedel.

Min mans sambos kompis, gick på zonterapi och fick hade innan det besöket försökt länge och blev sedan gravid.

Så det är verkligen värt att prova olika alternativ.....

Viggo och pyrets mamma skrev 2009-09-18 18:43:25 följande:
    Har själv inne provat det men hört om det, läste dessutom precis om en person här på FL som efter flera fruktlösa försök med hjälp av fertilitetsbehandling inte lyckats bli gravid, men som gick till en kiesiolog och blev spontant gravid efter att ha fått kroppen balanserad. Har själv PCO utseende på mina äggstockar och svårt att gå ner i vikt. Blev spontant och relativt snabbt gravid med sonen (4 försök) men efter att sonen föddes har min mens ballat ur totalt, inget är som vanligt trots att han blivit snart 18 mnd. Får om jag har tur mens ca var 3:e månad. mot tidigare ca var 35:e dag. Så en kinesiolog ska få ge sig på mig och se om det kan hjälpa, kanske i kombo med homeopati. Är nålrädd så akupunktur får bli en sita utväg isåfall
  • JWN

Barba Söt skrev 2009-09-18 17:34:32 följande:

Hej!Är det någon som testat akupunktur när man har PCO/PCOS eller övervikt som skäl till ofrivillig barnlöshet? Jag har aldrig gått på akupunktur, men nu funderar jag lite på det... Är det något som ni rekommenderar?
    Här kan du läsa lite om vad det är....

Den jag gick till första gången släppte på spänningar både emitionella och fysiska, sedan masserade hon min rygg och hittade blockeringar och dem masserade hon bort och efter det kollade hon vad de blockeringar står för och en av dem var ÄL och sedan hade jag ÄL dagarna efter och blev gravid.
    När min man sedan berättade för henne att jag var gravid så hade hon sagt " ibland måste man rensa ut den gamla föratt det nya ska på plats"....

Hon läser av kroppen genom vilka spänningar hon hittar.

www.kinesiologi.se/kinesiologi.asp

www.mariaskroppsterapi.com/

Lycka till!
  • Viggo och pyrets mamma
    JWN skrev 2009-09-20 21:08:15 följande:
    Kanske var det om mig du läste, jag gick till en kinesiolog och efter den massagen ( hon masserade bort en ÄL-blockering) och en kroppsbalansering som blev jag spontangravid på första försöket..(kan tilläga att jag hade då gått ner 10 kilo i vikt). Så det kan jag verkligen rekommendera, sedan är det ju inte säkert att det hjälper för alla, men för mig var det vägen. Jag har även träffat en kvinna som hade problem, dock inte pco, hon träffade en homeopat som kollade hennes kropp och tillförde det som fattades i balansen och hon blev gravid efter ett tag med tillskottet av naturläkemedel. Min mans sambos kompis, gick på zonterapi och fick hade innan det besöket försökt länge och blev sedan gravid. Så det är verkligen värt att prova olika alternativ..... Viggo och pyrets mamma skrev 2009-09-18 18:43:25 följande:
    Jo det var dig jag läste om, har hittat en kinesiolog här där jag bor som jag ska boka tid hos tänkte jag, för nåt knas är det, har alltid haft långa cykler, men nu har jag inte haft mens sen 1 Aug och jag är INTE gravid.
Svar på tråden Akupunktur vid PCO?