• MammaTillDomFinaste

vad ge bebis med ont i halsen?

min dotter är snart 8 månader, jag är nu förkyld (igen, just blivit frisk från förra!!) och har väldigt ont i halsen. Hostar, lite feber osv. Nu har dottern hostat någon dag, och idag åt hon bara halva mellanmålet på förmiddagen, halva lunchen, efter en tugga började hon vända bort huvudet å hålla på, lika med middagen nu, bara halva och den fick jag "tjata" i henne.
    Så de är ju troligt att hon ockspå har ont i halsen! Någon som har nåt råd om vad jag kan ge henne för att lindra det?
    Hon blir 8 månader om en vecka. Äter både burkmat och hemmagjord, bitar utan problem, så kom med råd är ni snälla!!

• Svar på tråden vad ge bebis med ont i halsen?
  • B Rus

Gör svagt te på lakritsrot. Det finns både i lösvikt i teaffärer och ibland har Friggs pås-te i vanliga mataffärer.
    Vitlök, det brukar barn gilla.
    Fikon (torkade), du kan hacka eller koka och göra puré av .

• MammaTillDomFinaste
    HannaNord skrev 2009-09-18 19:30:17 följande:
    Gör svagt te på lakritsrot. Det finns både i lösvikt i teaffärer och ibland har Friggs pås-te i vanliga mataffärer. Vitlök, det brukar barn gilla.Fikon (torkade), du kan hacka eller koka och göra puré av .
    okay, jag har typ 10 mil till närmaste ställe med en theaffär, haha.
    ELLEoClara skrev 2009-09-18 19:32:15 följande:
    alvedon?
    känns lite väl att ge alvedon vid ont i halsen? tänkte mer på nåt som kan lindra, tex varmt vatten med lite citron i kanske? såna saker. själv dricker jag ju the och varm nyponsoppa.
  • D 1980

Jag gjorde kamomil te till min son o gav i flaska, lät det svalna så det var fortfarande lite varmt men brände inte. Det tyckte han var jätteskönt i halsen o var det enda han drack under den tiden Prova det tycker jag.

Svar på tråden vad ge bebis med ont i halsen?