• ludicrous

Pevaryl Depot?

Jag har lyckats fått svamp för... typ 4e gången eller nått..
    dom 3 senaste har jag använt Pevaryl Depot.. vagiatorer asso.
    Men dom 2 senaste av dom så har jag satt in den på kvällen, men när jag sedan är på toa dagen efter så åker det ut stora klumpar av "tvålen".
    Är det bara för mig dom åker ut igen?

• Svar på tråden Pevaryl Depot?
  • 42an

Har också haft mkt svamp under grav. Brukar anv Pevaryl vagitorier i 3-pack och ta 3 dgr i rad + att jag anv Pevarylkräm under tiden och några dgr efter. Det verkar ta kål på det. Det åker alltid ut en del av den smälta tabletten, men det känns som att när jag tar 3 dgr så hinner det göra nytta ändå. Testa det nästa gång. Det är inte fel att partnern smörjer sig ngn vecka heller, det kan vara han som bär på det , killar behöver tydligen inte ha besvär av det men smittar tillbaka det till oss när vi är "friska". Lycka till!

• Lucifer

det är ju så att depoterna smälter av kroppsvärmen, det är därför det kan komma ut klumpar.

• gummibears

När jag använde vagitorien så smälte den inte av kroppstemperaturen. Det var stora bitar kvar inne i mig så jag fick pilla ut dom (var tvungen för det kändes väldigt konstigt + att jag fick en pytteliten blödning, har använt det förut utan problem (dock ej varit gravid), men denna gången var det något konstigt).

• skruttis11

har åxå svamp nu å men att de ska komma ut i klumpar har jag alldrig hört du ska in med dom så långt som möjligt då ska det inte komma ut klumpar av den
    kontakta din läkare på månda å så du kanske får nån annan behandling

• skruttis11
    hehe jag mena givetvis att du för in dom så långt du kan *S* sen så ska den stanna där den ska inte åka ut men prata med en läkare
  • zazla

Joo men det ska komma ut! Den ska ju smörja "utsidan" också. Det fick jag höra när jag fick det utskrivet (eller läkaren sa åt mig att köpa det) första gången. Jag har använt pevaryl kanske tre gånger i mitt liv och det har alltid kommit ut i klumpar. Du får ha en binda på dig så att det inte blir för kladdigt.

Svar på tråden Pevaryl Depot?