• saragustafsson88

halsbränna?? vad kan man ta istället för link?? de hjälper inte:(

jag är i v.31 o har haft konstant halsbränna nu i 3dagar o är så kraftig så jag har svårt att andas o spyr så fort de kommer sura uppstötningar..kan inte lägga mej ner o sova för då kommer de direkt så sover jätte dåligt! link 1100 hjälper inte längre finns de något annat man kan ta?? som hjälper!!
    mvh sara

• Svar på tråden halsbränna?? vad kan man ta istället för link?? de hjälper inte:(
  • Zmoothie

Rennie eller Novaluzid, har samma funktion som Link. (Neutraliserar magsyran.) Annars pröva köpa Gaviscon, gärna flytande, det ska lägga sig som ett "lock" och hindra uppstötningarna. Fråga på Apoteket!

Is it bad that what she just said makes perfect sense to me?
  • Krickelin med Naemi

Novalucol och gaviscon finns ju oxå. Gaviscon är flytande och ska vara jätte bra. Jag tycker dock att det är så j-la äckligt att det inte funkar. Novalucid finns oxå.

• Mamma ica

Du kan ta Losec Mups, en kapsel om dagen och skulle du få besvär däremellan kan du ta gaviscon.

• Gustie

Jag klarade av nätterna den sista tiden i min graviditet enbart genom flytande Gaviscon. Det hjälpte mig jättebra!

• saragustafsson88

tack för svaren då ska jag åka o köpa de imorgon:)

• carola1977

Om Rennie ska fungera tycker jag att man måste ta 2 på en gång. Bara ett tips

• Alorna

rekommenderar Losec Mups 20 mg, fungerade kanon när jag var gravid och är enda som fungerar nu på min magkatarr.

• Leia07

Ett glas (naturell) filmjölk . Det tipset fick jag av min BM när jag hade provat det mesta som fanns att köpa på Apoteket utan resultat och det har hjälpt väldigt bra !

• Gurkan

Hade magkatarr med mycket svår halsbränna och sura uppstötningar och en kombo av novalucol eller liknande och gaviscon funkade rätt så bra.
    Gaviscon lägger ju sig som ett lock i magsäcken (vilket gör att man inte ska äta efter man tagit det) och är guld värd på nätterna!

• HonEllerHan

Om du har riktigt jobbigt och inte gaviscon eller novalucol hjälper (som för mig) så är verkligen losec mups att rekommendera, jag tar det varannan dag och känner jag minsta lilla mellan så tar jag en novalucol, men det gäller nog att testa sig fram men losec mups är ju lite "tuffare" mot halsbrännan än novalucal

Svar på tråden halsbränna?? vad kan man ta istället för link?? de hjälper inte:(