• stora lilla J

Prata med döda? Någon?

Jag har väldigt stort behov att komma i kontakt med någon som nyligen avlidit, finns det någon som är väldigt bra på det eller som vet vem som kan tänkas kunna????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-27 20:48
    För att förtydliga mig känner jag inget behov att bli påhoppad för min tro på att det går att komunicera med döda. Jag behöver inte hånas, förlöjligas eller på andra sätt behandlas nedsättande för min tro. Alltså betackar jag mig dessa inlägg.

Att någon i min närhet nyligen avlidit betyder att jag sörjer denna person. Jag är alltså sörjande, men har skrivit tråden för att få råd och förslag av andra som liksom jag upplever att det går att kommunicera med döda.

Hoppas att jag klarat ut alla eventualiteter så att de svar som nu kommer enbart har med ts att göra?

• Svar på tråden Prata med döda? Någon?
  • mowgli

Det finns idag inga kända metoder att kommunicera med avlidna människor. Man tror att det beror på att de är just avlidna. Jag beklagar.

• Hjartesjalen

stora lilla J skrev 2009-09-18 21:53:59 följande:

Jag har väldigt stort behov att komma i kontakt med någon som nyligen avlidit, finns det någon som är väldigt bra på det eller som vet vem som kan tänkas kunna????
    Om du vill sa kan du goggla pa sadant, du kan soka pa det dar du bor. Kanske nagon kan hjalpa dig som inte tar betalt.
    Lycka till
  • R Franklin
    Hjartesjalen skrev 2009-09-22 05:36:06 följande:
    Kanske nagon kan hjalpa dig som inte tar betalt.Lycka till
    För då blir inte TS lurad på pengar åtminstonde?
  • Hjartesjalen

R Franklin skrev 2009-09-22 06:27:33 följande:

För då blir inte TS lurad på pengar åtminstonde?
    Ja sjalvklart, resten far hon kanna sjalv om hon tycker det e vart att ga. Hon fragar ju har for att hon vill veta o da har vi ju alla ink du o jag ratten att svara henne med vad vi tycker eller gur? O efterom du o jag inte har samma "tro" sa far hoon ju olika svar.
  • R Franklin
    Hjartesjalen skrev 2009-09-22 22:24:45 följande:
    Ja sjalvklart, resten far hon kanna sjalv om hon tycker det e vart att ga.
    Absolut får alla ge vilka råd som helst. Tyckte bara att vinkeln med pengar var lite märklig. Själv ser jag det som ett rätt litet problem i sammanhanget. Betydligt viktigare är det faktumet att alla minnen av den avlidna kommer att förvrängas och manipuleras av en oseriös bluffmakare. Detta kommer att bli nästan omöjligt att reparera, pengar får man nya varje månad däremot...
  • Hjartesjalen

R Franklin skrev 2009-09-22 22:36:36 följande:

Absolut får alla ge vilka råd som helst. Tyckte bara att vinkeln med pengar var lite märklig. Själv ser jag det som ett rätt litet problem i sammanhanget. Betydligt viktigare är det faktumet att alla minnen av den avlidna kommer att förvrängas och manipuleras av en oseriös bluffmakare. Detta kommer att bli nästan omöjligt att reparera, pengar får man nya varje månad däremot...
    Pengar beh man inte alls fa nya varje manad, beror ju pa hur du lever.
    For mig ar det viktigt att poangtera i o med att manga tar hiskeligt mycket betalt o kanske inte gor sitt basta i arbetet dom faktiskt ska gora. kannslan blir battre om jag tex gar till nagon som sager att dom gor det utan betalning for da vet jag att dom ej e ute efter pengar.

Att minnen, kannslor osv kan andras far man ju vara beredd pa, vill man inte det o inte e beredd pa att det kan sagas saker som kan fa det att andras sa ska man inte ga till nagon o lata det vara.

Om nu TS VILL komma i kontakt med nagon for att det ar mycket viktigt for henne att fa kontakt med en avliden o hon ser det som en enda utvag sa stottar jag garna henne i att gora detta, MEN talar ocksa om vad jag anser hon ska se upp med. Bra ar ju att fa sa manga tips som mojligt fran massa olika FL medlemmar o utifran detta sedan valja vad hon vill gora o vad som kanns bast for henne.
  • Parenthood

R Franklin skrev 2009-09-22 22:36:36 följande:

Absolut får alla ge vilka råd som helst.
    Nej, det får inte alla, det jag gav var inte uppskattat, menmen så kan det va.
  • stora lilla J

Parenthood: nej, men så tog du ju bort det också, eller hur? Men nej, det var ju inte helt snällt, och ganska ironiskt. Men visst, det får man ju ta med en sån rubrik, anledningen till att jag la det under ockult var ju annars för att slippa bli hånad, men men! Just sörjande människor kan man ju annars undvika att håna, du vet, inte sparka på den som ligger osv?

• Umbrageous
    stora lilla J skrev 2009-09-25 12:03:15 följande:
    Parenthood: nej, men så tog du ju bort det också, eller hur? Men nej, det var ju inte helt snällt, och ganska ironiskt. Men visst, det får man ju ta med en sån rubrik, anledningen till att jag la det under ockult var ju annars för att slippa bli hånad, men men! Just sörjande människor kan man ju annars undvika att håna, du vet, inte sparka på den som ligger osv?
    Fast du, ockult är en diskussionsdel, SORG hade varit mer passande för där sörjer man.
  • Hjartesjalen
    Umbrageous skrev 2009-09-25 12:09:38 följande:
    Fast du, ockult är en diskussionsdel, SORG hade varit mer passande för där sörjer man.
    Nu har du nog inte riktigt forstatt vad TS vill med traden, las overskriften sa ser du! ALLA amnen ar till for att diskuteras i forumen, det betydet inte att man inte beh respektera TS aven om man inte har samma asikter fran borjan!
Svar på tråden Prata med döda? Någon?