• Mermaid78

Pergotime fråga

En lite akut fråga; Jag har börjat på min andra pergokur nu(den förra var dubbel) och nu efter första tabletten tvekar jag, kanske ska ta uppehåll 1 månad? Jag har ju egen ÄL...Det känns som att det är bättre att ta 1 månad paus från pergon då chansen att vi får sexförbud pga för många ägg är ganska stor + att jag hört att det är bra att ta 1 månads uppehåll. Vad tror ni, kan jag sluta kuren även om jag påbörjat 1 tablett?

• Svar på tråden Pergotime fråga
  • Aint Your Fairytale

Vad har din läkare sagt?!

Vissa får köra på ett antal månader, medan andra får köra tex 3 månader och sen ska ha uppehåll någon månad. Bäst är ju att ha uppehåll då och då, men som sagt, du ska ju göra som din läkare har sagt till dig...

När jag fick Pergo för 2 år sedan så fick jag utskrivet 3 enkelkurer, och sen skulle jag ha paus... Blev dock ingen mera Pergo sen, vilket är oväsentligt i denna tråd, hehe.

• Mermaid78
    GossipGirl skrev 2009-09-19 13:45:59 följande:
    Vad har din läkare sagt?!Vissa får köra på ett antal månader, medan andra får köra tex 3 månader och sen ska ha uppehåll någon månad. Bäst är ju att ha uppehåll då och då, men som sagt, du ska ju göra som din läkare har sagt till dig...När jag fick Pergo för 2 år sedan så fick jag utskrivet 3 enkelkurer, och sen skulle jag ha paus... Blev dock ingen mera Pergo sen, vilket är oväsentligt i denna tråd, hehe.
    Hon sa att jag ska äta men jag tror jag hoppar. Ska dit på torsdag och kolla äggblåsor.
  • AllyZ

De flesta brukar ata 3 kurer sen uppehall...sa jag tror inte det ar nagon fara att fortsatta knapra. Men kanner du for uppehall kan du sakert sluta efter en tablett, det tror jag absolut

• Mermaid78
    AllyZ skrev 2009-09-19 20:11:05 följande:
    De flesta brukar ata 3 kurer sen uppehall...sa jag tror inte det ar nagon fara att fortsatta knapra. Men kanner du for uppehall kan du sakert sluta efter en tablett, det tror jag absolut
    Tack
Svar på tråden Pergotime fråga