• Kryddburken

Häst-tårta till hästtokig dotter! *tårtbild*

Det är sannerligen en utmaning att vara förälder i kalas-tider! När jag var liten fanns inga "tema-kalas" med pirater, prinsessor, bratz, aristocats osv... Då var man överlycklig över lite serpentiner i taket i köket och ballonger på verandan! Kompisarna kom hem med små paket, man åt gräddtårta med karamellströssel sen lekte man "hela havet stormar" sen minns jag inte mer...

Idag är det nya tider!

Dottern har börjat rida och till min fasa önskade hon sig detta år en HÄST-tårta... Oj, va jag har grubblat många kvällar i sängen om denna tårta...
    Har googlat i timtal på hur hästtårtor ser ut, har klurat på fyllningar? och vad som ska täcka tårtan?, vad ska jag spritsa med?, vilka färger?, och HUR få rätta färgerna?, grimma? då, ögon?, öron? osv osv... Jag tillhör inte "tårt-eliten" som svägner ihop såna där hejdundrande sugar-paste-tårtor i en handvändning, jag verkligen BÄVAR för varje tårtbak jag måste göra om det inte handlar om smörgåstårtor, där känner jag mig mer hemma!

Så, här kommer en bild på en särledes "vanlig" Svensson-tårta men som jag försökt förvandla till en HÄST med en vass kniv!

Inga frågor om fyllningen tack, det är mosad banan, vaniljkräm, jordgubbssylt & grädde! Så va de me de!

BILD :
    kryddburken.wordpress.com/2009/09/18/hasttarta/

• Svar på tråden Häst-tårta till hästtokig dotter! *tårtbild*
  • tebax

väldigt fin tårta förresten! Den har du lyckats bra med.

• FOA

Jaha, du har redan gjort tartan - ursakta forvirringen. Skitsnygg forrasten.

Svar på tråden Häst-tårta till hästtokig dotter! *tårtbild*