• Äldre 19 Sep 08:07
    18369 visningar
    268 svar
    268
    18369

    Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

    Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

  • Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Äldre 19 Sep 08:08
    #1

    Jag har gjort en ny tråd hoppas alla hitar hit.

  • Heathe­r
    Äldre 19 Sep 09:33
    #2

    Tack foodji! Hittat hit!
    Detta bevisar ju att tiden går alldeles för fort för mig...! Trodde att jag alldeles nyss startade förra tråden...

    Yoysen: Förstår verkligen irritationen. Låter som vårt dagis (Erin's småbarnsavd.) förra hösten/vintern, inte kul men...det fungerade bra för barnen trots strulet m. personal. Ni verkar iaf få info av er rektor, vi fick ingenting. Undvikande svar på direkta frågor...otroligt!

    Masken: Att ni båda vill få det att fungera är iaf i rätt riktning. Första tiden med spädbarn är ju tuff utan "extra" grejjer. Hoppas det går er väg!

    Fröken T: Hoppas din pappa mår bättre. *kram*

  • Äldre 19 Sep 10:18
    #3

    Jag har inte kunnat bjuda in alla då jag blev späm-spärrad.

    De jag bjudit in är:
    Heather
    Fröken T
    Amar
    Meesa
    Yoysen

    Skulle någon några kunna bjuda in resen?

  • Äldre 20 Sep 18:42
    #4

    Jag meddelade Masken, men såg att du skrivit hos sarek också, så skriver in dem i listan

    Heather
    Fröken T
    Amar
    Meesa
    Yoysen
    Masken
    Sarek

  • Äldre 20 Sep 19:08
    #5

    Heather
    Fröken T
    Amar
    Meesa
    Yoysen
    Masken
    Sarek
    Mirre
    Mitisen
    Mintuu
    Lilla Lila

    Tror inte vi glämt nån nu??

  • Äldre 21 Sep 09:33
    #6

    Nu hittade jag hit med!

  • Äldre 21 Sep 09:39
    #7

    Lilleman är förkyld och hostar och snorar, stackarn är så tät!
    Filip vill inte gå till dagis, vad gör man? Har honom hemma? Löser det problemet? Blir så ledsen varje gång man lämnar honom och fröken får hålla fast honom för han är så ledsen och inte vill vara där. Vet inte vad som hänt, han har ju alltid älskat sitt dagis och när jag frågar varför så gillar han inte sina kompisar... säger han, inget om fröknarna el dylikt.
    Tips tas tacksamt emot!!!

    Nu ska jag försöka jobba lite hemifrån!

  • MiaMit­isen
    Äldre 21 Sep 10:53
    #11

    Hejsan alla!
    Tack för att jag fortfarande får komma till eran söta lilla tråd. Är ju tyvärr inte så aktiv...
    Här är allt bra. Cornelia växer som ogräs och är sen några dagar tillbaka en riktigt högljud lyckaskrikare. Hon älskar oscar över allt annat! Kanske inte mat iofs...
    Hon börjar närma sig 4 månader. Usch va tiden går fort!

    Nu ska jag ta tag i mitt lilla hem, Patrik kommer hem från Italien idag.

    Hoppas ni alla mår bra!

  • sarek
    Äldre 21 Sep 11:15
    #12

    Yoysen
    Så hade simon ett tag att han inte ville gå dit o bara klängde sig fast o grät....men jag fick vara stenhård o lämna honom där ändå....men det gjorde så ont i mitt hjärta o vid ett tillfälle började jag grina på dagis för det var så svårt just då att lämna honom. Det enda rådet jag kan ge dig är att ändå lämna honom för det kommer att gå över tillslut.
    Jobbigt med lilleman som är sjuk...nu är mina friska iaf *peppar peppar*

    MiaMitisen
    Klart att du får hänga på våran lilla tråd...du är lika välkommen fast nu inte är så aktiv. Skönt att barnen mår bra. Härligt att hon gör sin stämma hörd

  • Äldre 21 Sep 11:51
    #13

    Finns det något intresse av att träffas i helgen. Jag menar vi andra skulle ju kunna träffas utan att fika hos Fröken T.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer