Någon somvarit ikontakt med Amningsrådgivning SU Göteborg?
Frågan ovan. Var de bra och trevliga?
Jag fick en liten kille på 2525 gr den 7 sept.
Vill så himla gärna amma mer än något annat. Men ekvationen går inte ihop. Kunde inte amma första barnet heller (vägde 1970 gr). Problemet är att jag har fylliga bröst men inåtdragna bröstvårtor. Visst tittar de ut när jag skall amma men de blir inte stora som hallon! Barnet får inte rätt grepp, han suger hårtoch får i sig lite i alla fall. Har fått höra från BB och BVC att jag måste begränsa amningen för att lillen skall kunna orka få i sig ersättningen så att han går upp i vikt.
Känns som jag vill amma men får inte chans att amma tillräckligt. BVC vill att jag begränsar det till 15 minuter, max 20 minuter. Lillen älskar att amma men får inte i sig tillräckligt. Efter 15 minuter har han fått i sig ca 5 ml. Jag har pumpat och lyckats få ut 50 ml men det efter att ha pumpat i 20 minuter på varje bröst.
Jag önskar så att jag kunde sitta och amma i minst 40 minuter och att jag kunde titta ner på en nöjd och mätt liten kille. Känner på mig att det aldrig kommer ske.
Jag har försökt att inte ha för höga förhoppningar denna gång men men... Tårarna rinner ändå. Jag vet att man är lika bra mamma ändå men kan inte sluta hoppas.
Någon som varit i samma sits?