• gyro

hur gör man egen juice på bästa sättet?

Vanlig juice kan innehålla en hel del socker så efter min gbp operation tänkte jag göra egen juice vilket borde vara nyttigare..

men hur gör man egen juice och i vad för något?
    när man äter flytande första månaden får det inte vara ens lite fruktkött i juicen har jag för mig

kram

• Svar på tråden hur gör man egen juice på bästa sättet?
  • Googels

Vi köpte en juicemaskin för några månader sen och tycker den är kanonbra! Den gör juice av både frukt och grönsaker och vi använder den flitigt. Behöver inte längre slänga frukt som börjar bli lite övermogen, gör bara juice av den istället!

På den här sidan kan du hitta lite olika juicemaskiner och de har även ett bra köpråd som ger dej lite info om vad man ska tänka på innan man köper en.
    se.pricerunner.com/home-appliances/juicers/

Min man köpte en bok om juice till mej efter att vi köpt den, och enligt den är grönsaksjuice lite nyttigare än ren fruktjuice eftersom de innehåller mindre socker, men de är båda ändå nyttigare än köpt juice och billigare oxå.

• gyro

tack för svaret..

vilken sorts juicepress köpte ni?

och vad hette boken?
    kram

• Googels

Den vi köpte från L'Equip (www.lequip.com/pulpejector/index.asp)

Den är rätt dyr, betalade nästan £100 för den (ca 1300-1400kr), men det finns många billigare. Vi valde den bara för att man får 6 års garanti på den och för att den hade varit med i nåt tvprogram (här är vi lättinfluerade!! ) och verkade bra. Plus att den hade fått bra kritik överallt.

Köpte den över internet via amazon.co.uk (bor i Storbritannien)

Boken heter "The complete book of Juicing" av Michael Murray. Jag hade nog inte valt den själv om jag hade gått ut och köpt en, för den är lite väl 'kompakt' men en massa fakta, näringsvärde, vad olika frukter och grönsaker är bra för och ena med det tredje, och jag är inte så hälsofanatisk av mej att jag vill veta riktigt allt det, men den innehåller en massa recept oxå och det är det jag använder den för.

Innan vi köpte den letade jag runt på nätet för att få into om olika juicemaskiner och samlade då på mej alla recept jag hittade. Har samlat dem alla i ett worddokument, om du vill ha dem så hojta till.

• Pink Rose

Gyro
    Säg till sedan om den är något att ha Är också intresserad...

• Tussilagoflickan

Här är en till som letar...så berätta gärna hur den funkade om du köper den

Svar på tråden hur gör man egen juice på bästa sättet?