• Lalalong

Besk smak i munnen när jag ätit eller druckit

Hej på er!

Jag är gravid och i onsdags morse kräkte jag två gånger. Andra gången var magen tom (på vatten, det var det enda som kom första gången) och jag spydde då, vad jag antar är, galla. Det var ljusbrunt skum typ, och smakade riktigt illa... beskt!

Åt sen som vanligt i onsdags och torsdags och inget konstigt med det.
    Men i går... Allt jag ätit och druckit, sen igår har smakat jättekonstigt!! Det smakar inte alls som det brukar. Dessutom lämnar det en vidrig besk eftersmak i munnen. Känns som jag har den där gallan kvar i munnen lixom. När jag inte ätit eller druckit på ett tag så försvinner den där väldigt vidriga smaken, men det känns ändå skukt lixom...
    Antar att det går över, vad det nu beror på... Men hur lång tid ska det ta? Någon som vet något om vad detta kan bero på?

• Svar på tråden Besk smak i munnen när jag ätit eller druckit
  • Kazeer

Så har jag det också till och från. Jag är också gravid.

Det har varit perioder då jag inte kunnat äta, eftersom allt smakar vidrigt i munnen. Så fort jag har ätit färdigt borstar jag tänderna för att slippa den hemska eftersmaken.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Lalalong
    Kazeer skrev 2009-09-19 12:10:18 följande:
    Så har jag det också till och från. Jag är också gravid. Det har varit perioder då jag inte kunnat äta, eftersom allt smakar vidrigt i munnen. Så fort jag har ätit färdigt borstar jag tänderna för att slippa den hemska eftersmaken.
    Ja... men hjälpte det då?
    Jag tycker eftersmaken blir lika illa efter tandkräm som efter vad som helst som jag stoppar i munnen
  • Kazeer
    Lalalong skrev 2009-09-19 12:11:56 följande:
    Ja... men hjälpte det då?Jag tycker eftersmaken blir lika illa efter tandkräm som efter vad som helst som jag stoppar i munnen
    Jag inbillar mig att det blir bättre. Ofta stoppar jag ett tuggummi i munnen.
  • Lalalong
    Kazeer skrev 2009-09-19 12:13:21 följande:
    Jag inbillar mig att det blir bättre. Ofta stoppar jag ett tuggummi i munnen.
    Okej!

Tack för dina svar!
    Hur långa perioder har du haft med detta? Alltså hur snabbt brukar det gå över?
  • Kazeer
    Lalalong skrev 2009-09-19 12:15:27 följande:
    Okej!Tack för dina svar!Hur långa perioder har du haft med detta? Alltså hur snabbt brukar det gå över?
    Det brukar hålla i sig en vecka och sedan kan jag äta normalt igen några veckor.

Kom just på att första perioden jag hade det så, levde jag på kranvatten och frukt ... och då upplevde jag inte den otäcka smaken i munnen lika tydligt.
  • Lalalong
    Kazeer skrev 2009-09-19 12:19:03 följande:
    Det brukar hålla i sig en vecka och sedan kan jag äta normalt igen några veckor. Kom just på att första perioden jag hade det så, levde jag på kranvatten och frukt ... och då upplevde jag inte den otäcka smaken i munnen lika tydligt.
    Usch...
    Tack!

Någon mer med erfarenheter?
Svar på tråden Besk smak i munnen när jag ätit eller druckit