hemliga ängeln skrev 2009-09-19 20:29:25 följande:
Kan ju förklara hur jag/vi tänker om att vänta till efter v 12 med vänner och bekanta och det är för att skiter det sig så är sannolikheten att det gör det före v 12. Och skiter det sig så har då rakt jag ingen som helst lust att prata om min sorg med alla som har hört att vi ska ha barn eller få några kläm-käcka kommentarer som att "det var ju fel på barnet så ni ska vara glada att det blev missfall". Jag vet hur jag blir när jag är i sorg och då vill inte jag ha uppmärksamhet. Jag vill ha stöd av mina föräldrar och hans föräldrar, ingen annan har faktiskt behov av att veta det tidigare.
Eh, jaa? Vet inte riktigt varför du vänder dig till mig. Du väljer själv om du vill berätta för någon eller inte, precis som alla andra. Alla har sina egna skäl till hur de väljer och vem de väljer att berätta för.
När det gäller klämkäcka kommentarer så lär man inte slippa dem iallafall. Garanterar att det alltid finns nåt kukhuvud till läkare som påstår att man har "tur" eftersom det var så tidigt gånget.