• Anonym

ont att dra djupa andetag....varför?

ibland när jag andas djupt så gör det ont..varför?

• Svar på tråden ont att dra djupa andetag....varför?
  • Bevabus

Vad är det för smärta? Vi är ju inga läkare här på FL så vi kan ju inte ge dig en diagnos..
    Men när jag får ont att andas djupa andetag så brukar det vara en nerv som är i kläm och det går bort efter ett tag. Det är en rätt skarp smärta nedanför lungorna typ.

• Anonym
    Bevabus skrev 2009-09-19 17:13:20 följande:
    Vad är det för smärta? Vi är ju inga läkare här på FL så vi kan ju inte ge dig en diagnos.. Men när jag får ont att andas djupa andetag så brukar det vara en nerv som är i kläm och det går bort efter ett tag. Det är en rätt skarp smärta nedanför lungorna typ.
    det liksom värker till...under brösten liksom!
  • Anonym

bränns/värker det typ när du andas?
    jag hade så för några veckor sen och de var baktriell infektion i lungorna. fick äta antibiotika i nästan 2 veckor.

• Bevabus

Det är väl bäst att ringa en läkare imorgon om smärtan fortfarande är kvar så de kan kolla upp det. Det är ju svårt för oss att säga liksom, det kan ju vara hur ofarligt som helst eller jätteallvarligt. Det kan ju inte vi veta tyvärr. Men ta det lugnt bara och om det känns imorgon fortfarande så ringer du och ber om en tid

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-19 17:17:43 följande:
    bränns/värker det typ när du andas? jag hade så för några veckor sen och de var baktriell infektion i lungorna. fick äta antibiotika i nästan 2 veckor.
    ja det liksom bränner/svider till....mest när jag tar djupa andetag men lite annars oxå!
    har känns så här lite förr oxå...men nu har jag varit sjuk 1 vecka med feber och halsont och nu är det lite värre....
  • Anonym

har en liten fundering...har gått länge med ryggont pga av att mina muskler är jättespända...har varit hos massör och hon sa att mina muskler har liksom rullat ihop sig och är jättehårda i axlar och rygg....så nu undrar jag om det kan vara det som tagit sig till bröstkorgen...kan det vara så?

• Anonym

Det kan vara muskelvärk, men det kan lika gärna vara en infektion i lungorna, så kontakta din vårdcentral.

• lill linda 82

det kanske låter konstigt men känner du dig trött / har svårt att gäspa???

du har möjligen inte haft hugg i ryggen eller känner att du är kortdomnad i nån arm?

i samband med att kotor mellan skulderbladen på mig har halkat lite snett har jag upplevt det du beskriver... enda som hjälper är att gå till kiropraktor o knäcka till ryggen.

• Anonym
    lill linda 82 skrev 2009-09-19 17:42:39 följande:
    det kanske låter konstigt men känner du dig trött / har svårt att gäspa??? du har möjligen inte haft hugg i ryggen eller känner att du är kortdomnad i nån arm? i samband med att kotor mellan skulderbladen på mig har halkat lite snett har jag upplevt det du beskriver... enda som hjälper är att gå till kiropraktor o knäcka till ryggen.
    känner mig inte trött...inte svårt att gäspa..fast det gör ont då när jag andas!
    inge hugg i rygg eller bortdomning!
    bara det att jag e så himla spänd i axlar och rygg...knastrar och knakar när jag sträcker på mig!
    ja det kan ju vara så för mig med...för lunginflammation är det ju inte eftersom jag inte har hosta och inge feber!
    har faktiskt aldrig varit till en kiropraktor!
Svar på tråden ont att dra djupa andetag....varför?