• Jmia

Vilket jobb har varit ditt bästa alt. sämsta?

.. ja, så lyder frågan. {#lang_emotions_wink} Man har ju hunnit med en del olika branscher under årens lopp, vissa yrken passar man bara inte för medan andra är bättre, roligare, mer givande eller bara bättre betalt.

Berätta, jag är nyfiken.. Inspirera mig gärna, ty jag är mycket förvirrad för närvarande. {#lang_emotions_undecided}

• Svar på tråden Vilket jobb har varit ditt bästa alt. sämsta?
  • korfu08

Mitt bästa har varit ekonomijobben och jag arbetar idag som redovisningsekonom och trivs med det, det tråkigaste jag gjort var att sitta i receptionen gjorde det ett par dagar, då jag jobbade på bemanningsföretag.

• korfu08

Mitt bästa jobb har jag förhoppningsvis framför mig och det har jag nog inte haft, inom ekonomi kan man utvecklas mycket och det passar mig.

• LaLina

Jag har avverkat mängder med olika jobb. Städerska, fastighetsskötare, hotellreceptionist, lärare, ekonom. Är utbildad ekonom. Mitt bästa jobb har jag nu-hudvårdskonsult. Mitt sämsta jobb är nog receptionsjobb på ett företag där receptionen inte fyllde någon funktion. Snacka om att känna sig understimulerad!

• Ametrin

Mitt värsta jobb var som tidningsbud under gymnasietiden, upp 3:30 på morgonen springa upp och ner i ca 45 trappuppgångar och ibland snubbla över uteliggare i trappuppgångarna, behöver jag säga mer.
    Mitt bästa jobb är det som jag har nu, som revisorsassistent, omväxlande och lagom utmanande. Man får lära sig nya saker hela tiden och det är en mycket trevlig och stimulerande miljö på en revisionsbyrå. Är bara extrajobb än så länge, men hoppas på fast till våren..

• LillaTanten

Mitt bästa jobb var samtidigt mitt sämsta...

Jag drev en blomsteraffär - älskar växter och det sociala i kundkontakten, hatade ansvaret och de ändlösa dagarna och slitet med att få ekonomin att gå ihop.

• Eisa

Mitt bästa jobb har jag ännu framför mig men mitt sämsta jobb var Max Hamburgerestaurang! Fy sjutton! Stå hela dagen på hårda golv som är hala av olja, svettas ihjäl vid grillen och stressa ihjäl när det står en lång kö med hungriga människor.

Äldrevården var nästan lika hemskt det med. Finns det något jobbigare än att dra på stödstrumpor i ett ångigt badrum på en svag 90-åring?

• Mia med 2

Sämsta jobb: tidningsbud - mycket slit och knappt inget betalt

Bästa jobb: truckförare - skitkul, kör man fort i svängarna känns det som om man åker berg-och-dal-bana. (arbetar som det nu)

• kimsi
    Eisa skrev 2009-09-21 13:10:34 följande:
    Finns det något jobbigare än att dra på stödstrumpor i ett ångigt badrum på en svag 90-åring?
    Ja det där är verkligen ett kraftprov och under värmeböljan i sommras så höll det kraftprovet på att knäcka mig flera gånger i veckan.
  • Alvi

Mitt bästa jobb var nog på hotell, när jag städade. Trivdes skitbra, trots att jag höll på att smälta bort ibland, det var mitt under en varm sommar.

Ett annat "bästa" jobb var i somras närj ag var var läkarsekreterare, som jag är under utbildning till (vårdadministratör) jag STORMTRIVDES!

Mitt sämsta jobb var i hemtjänsten, de två sista somrarna av min karriär där. Första sommaren, 19 år gammal, trivdes jag bra (kanske för att jag inte visste något annat?) men de två andra somrarna vantrivdes jag...

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Fidelis ad urnam

Mina sämsta jobb har varit allt inom telemarketing.
    Mitt bästa jobb var på sandvik IT, där trivdes jag som fisken i vattnet men sa tyvärr upp mig innan jag han nå den trivseln och ångrar mig bittert efteråt.
    Men men, så är livet, antar jag.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • BlommyNess12

Mitt bästa jobb var det jobb jag hade under ett år när jag var 15 år.. Jobbade i min pappas videobutik+hamburgerbar (det var ihopbyggt) och det var nästan alltid helt folktomt på förmiddagarna och eftermiddagarna (det kom folk vid lunch, och sen efter kl18.. typ) och allt vi gjorde var att titta på film, äta godis och hamburgera och slappa hela dagen!

Så schysst att få betalt för det.

• Lalalong

Svår fråga faktiskt...jag har trivts bra på alla mina jobb.. Men i och för sig. Plocka jordgubbar som jag gjorde sommaren när jag var 14... fy fan...det var inte kul!!

Roligast... Ja, jag borde väl svara det jag har nu, på förskola
    Men alla andra har haft sin charm också!

• AAEV

Mitt bästa jobb är det jag har nu, som kontorsråtta på svärföräldrarnas stenhuggeri. Jag gör allt möjligt, bokföring, ordrar, svarar i telefon, hjälper kunder, målar stenar, städar, ser till att det finns fika osv.
    Ett fritt jobb med väldigt fria arbetstider.

mitt sämsta jobb var på kundservice på ett teleföretag. Så otroligt tråkigt och säljinriktat, även om det hette "kundservice" sket dom i kunderna och ville bara tjäna pengar.

Däremellan har jag jobbat på dagis, som personlig assistent, redovisningsekonom och i fabriken på en stor industri.

• ump

Mitt bästa jobb har jag nu - som personlig assistent på ett boende för autistiska. Vill aldrig sluta här!

Sämsta var när jag jobbade som städerska. Hatar att städa..

• SuzR

Mitt sämsta jobb, har flera!..när jag var 19 och städade trappor i hyreslägenheter....servitris på ett sunkigt thai hak i London och fick sparken.

Mitt bästa jobb har jag också flera av...
    Servitris på ett kändis hak i Lodon. Slitigt men såg och träffade kändisar. Åh vad kul jag hade
    Ett annat bra jobb var när ett voluntär jobb på Plan International ledde till ett betalt sommar jobb där jag jobbade med att para ihop fadderföräldrar med fadderbarn i fattiga länder

• Jmia
    Alvi skrev 2009-09-22 06:33:34 följande:
    Mitt bästa jobb var nog på hotell, när jag städade. Trivdes skitbra, trots att jag höll på att smälta bort ibland, det var mitt under en varm sommar. Ett annat "bästa" jobb var i somras närj ag var var läkarsekreterare, som jag är under utbildning till (vårdadministratör) jag STORMTRIVDES! Mitt sämsta jobb var i hemtjänsten, de två sista somrarna av min karriär där. Första sommaren, 19 år gammal, trivdes jag bra (kanske för att jag inte visste något annat?) men de två andra somrarna vantrivdes jag...
    Vad var det som var så hemskt med hemtjänsten? Förutom gamlingarna.. ? ;)
  • Fjuppan

Mitt sämsta jobb var ett "mellanjobb" som telefonförsäljare för en massa år sedan. Usch och fy!

Det bästa jobb jag haft hittills, är mitt nuvarande som förskolechef.

• Buster78

ja älskade mitt jobb på manpower, mycket olika saker, aldrig samma folk att jobba med, (oftast ska tilläggas) man behövde inte bry sig i intriger på olika ställen. man visste aldrig vad nästa vecka skulle innebära, vilket man kan se som fördel eller nackdel! ja jag bara älskade det!!!

värsta va mina ungdomsår inom restaurang under min skoltid, dåligt betalt, massa skitsnack, irritation, mm!

Å vad ja saknar mitt jobb på manpower!!!

• Eng76

Mitt sämsta var som städare på ett konferenshotell där jag fick bädda typ 130 sängar varje dag... i för sig bara ett sommarjobb men efter det så bäddade jag aldrig min säng!

Mina bästa är mina jobb som resesäljare eller rekryterare där jag i båda yrkena får jobba med människor och service i kombination med administrativa uppgifter.

Svar på tråden Vilket jobb har varit ditt bästa alt. sämsta?