När kan bebisen sitta framåtvänd?
Från vilken ålder ungefär kan man börja vända barnet framåt i sele eller bärsjal? Har svårt att hitta nån rekommendation, kanske är det samma som för babysitter (tre månader)?
Från vilken ålder ungefär kan man börja vända barnet framåt i sele eller bärsjal? Har svårt att hitta nån rekommendation, kanske är det samma som för babysitter (tre månader)?
När bebis har blivit helt stabil i nacken kan man vända på honom/henne. :)
Helst inte alls, men annars är det som med vagn, tidigast vid 1 års ålder.
aldrig!
Det är en fråga om när bebisen KAN sitta framåtvänd, inte vad moralkärringar TYCKER.
Sittställningen för sjal som kallas "Buddah" är ju uppenbarligen tänkt att barnet ska sitta framlänges i. Kan väl passa en pigg, nyfiken bebis?
Är det åsiktsfabriken som säger "aldrig", eller talar vi om att det skulle vara skadligt för barnets rygg?
kattis b skrev 2009-09-21 21:36:44 följande:
Är det pga av intrycken som barnet inte skall sitta framåtvänt i bärsjal/bärsele eller finns det en annan anledning till detta?
(Jag har haft mina två tidigare barn framåt i bärsele och de mår alldeles utmärkt idag :) )
Jag har hört att det inte är bra för små barn(till 1 år) att sitta framåtvänd pga för mycket intryck och att barnet då fokuserar på just att titta och stannar av med viktigare saker som att lära sig att prata, då man inte gullar och pratar med barnet när de sitter mot dig i vagnen eller i bärselen eller vad det nu är..