MammaJompis skrev 2009-09-20 10:43:07 följande:
Jag är inte överviktig (har aldrig varit), men skulle kunna gå ner 5-6 kg för att må bra.Med att missköta kroppen menar jag, att jag har hetsätit och kräkts en del. Levt på buljong vissa perioder, och levt på godis vissa. Har alltid rört mig mer eller mindre (från 7 dagar i veckan - promenader 4-6 dagar i veckan) . Har alltid haft en tendens att få lågt blodsocker, med dåligt humör som effekt... Inte så omtykt av min familj som liten ,eller min sambo i nuläget. Går inte på toa särskillt ofta, eller känner mig törstig som jag har hört är ett symptom. Under graviditeterna låg mitt blodsocker alltid jämt. Är det bara att promenera ner till vårdcentralen eller ska mna betsälla tid hos läkaren för att ta reda på sådant?Vilka konskvenser kommer detta ha för mig nu? Är det ett straff för att jag har skött mig så dåligt . *Magont* ...
Vid typ I dricker o kissar man mycket, men tror inte man måste göra det vid tyo II eftersom kroppen ändå får insulin då.
Du bokar en tid för provtagning på VC.
Men, går man på olika dieter blir det ju obalans i kroppen, ketoner bildas och man kan lukta aceton. Det är ju den troligaste orsaken även om du givetvis ska kolla upp dina värden.