• Zuzanna

hyra bil i England??

Hejsan!

Är det någon här som har hyrt en bil i England?
    Vi ska åka från Standsted flygplats till Dorset (södra England) och kom på att enklaste är att hyra bil.
    Vad kostar det och vad ska man tänka på? Jag har varit och kollat på Hertz och andra stora bilhyrningsfirmor, men det är så svårt att få fram det slutgiltiga priset..
    Vad kostar självriskeliminering? Några andra extra utgifter/försäkringar man ska tänka på?
    alla tips mottages!

• Svar på tråden hyra bil i England??
  • Elli47

Vi var till London för några år sen och landade på Luton Airport och hyrde bil via Avis. Vi bokade ungefär 2 veckor i förväg och fick bra pris som jag kommer ihåg det. Tyvärr minns jag inga detaljer. Det är iallafall billigare om du bokar i god tid, dvs flera veckor före.

• tandmaja

Vi har hyrt bil både på Stansted och på Heathrow,det har fungerat hur bra som helst.Jättesmidigt att hämta och lämna så.Tycker Avis eller Rent är bättre än Hertz

Priset varierar hela tiden iom att de alltid har olika erbjudande så det kan vara värt att kolla olika bolag. Det finns större utbud av bilar om man bokar i förväg men samtidigt kan man få bättre erbjudande med sista-minuten -pris hos de flesta.

Ta absolut självriskeliminering och fri körsträcka.Kostar inte så mkt extra men är värt det om det händer något.Vi blev påkörda i Weymouth och fick då en helt ny bil efter bara en timme pga försäkringen, så absolut värt det.

Tanka själva när ni lämnar tilbaka bilen istället för att betala för full tank.Blir billigare så.

Annars är väl den största grejen att tänka på att England har vänstertrafik :)

• Zuzanna

tack snälla ni för svar! Då ska jag kolla Avis och Rent, satsa på självriskeliminering och börja träna vänstertrafik!

Svar på tråden hyra bil i England??