• sunshine82

Pax eller Hemnes garderob i barnrum? vad hade ni valt?

Hej!

Ska inreda min sons blivande barnrum, färgerna på möblerna i rummet ska gå i vitt då vi har färg i tapeterna.

Jag har tittat på två garderober båda från Ikea,
    en som heter PAX och en som heter HEMNES.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59841995

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70141855

Jag tycker Pax garderoben verkar mest praktisk, men Hemnes garderoben är så mkt finare och man kan ha en fin belysning uppe på garderoben i så fall hade jag tänkt, antingen som en ljusslinga som ligger uppe på eller en så kallad bokhylle belysning som man fäster uppe på som lyser nedåt dörrarna.

Vad tycker ni? Någon som har någon av dessa garderober? Vad är bra? Vad är dåligt?

• Svar på tråden Pax eller Hemnes garderob i barnrum? vad hade ni valt?
  • Bohman

helt klart Hemnes...
    Ingen tvekan från min sida.
    Mer rejäl, snyggare o den har juh samma funktion (skåp+2 lådor) som pax.
    Tycker helt klart hemnes!

♥(¯`°?.¸ ♥Jesper ?°♥°? Wilma ♥¸.?°´¯)♥
  • Bohman

kan tillägga att jag har mycket från Hemnes serien. Barnsäng (växa) skötbord, kista, byrå...
    skit bra och rejäla saker...går inte sönder i första taget.

• sunshine82
    Bohman skrev 2009-09-20 10:46:34 följande:
    helt klart Hemnes... Ingen tvekan från min sida. Mer rejäl, snyggare o den har juh samma funktion (skåp+2 lådor) som pax. Tycker helt klart hemnes!
    Tycker du det passar till en pojk då? Det är hemnes och inte hensvik så du inte blandar ihop dom :)
  • Bohman
    sunshine82 skrev 2009-09-20 10:51:56 följande:
    Tycker du det passar till en pojk då? Det är hemnes och inte hensvik så du inte blandar ihop dom :)
    nope, Hemnes!
    Var ett atg sne jag köpte dom, 4 år sedan.
    Ja jag tror det passat till en pojke, lite unisex, vitt har man juh till både tjej o kille.
    Vad har du för färg på tapeterna?

men köp i antikbetsat annars då?!
    det har jag till min pojke...
    och så bor han i ett riddar rum
  • Vickan I

Hemnes är ju mkt snyggare, men sonen kläder hade aldrig fått plats i Hemnes.

Bara två lådor och en lång stång räcker verkligen inte för oss. Det mesta av kläderna vill man ju ha vikta i lådor, iaf vi och då räcker Hemnes verkligen inte. Är det bara en hylla i skåpet sedan också va?

Pax är så bra för att man kan ha smidiga bra trådbackar att lägga kläder i som går att dra ut mm. Har en skohylla längst ner där hans småååå converse står, så sött . Ja man kan välja inredning som man behöver.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • sunshine82

Ja det är det med lådutrymme jag funderar på, men man kan ju köpa till en byrå i samma serie, hemnes. Finns ju till och med i blått! Så kan man ju ha underkläder, pyjamas, strumpor o t-shirts mm i den.

• Vickan I

Jo kan man ju göra, men vi ville inte ha en extra möbel i hans rum när det gick att lösa på enklare sätt och ärligt, hur mkt kläder behöver hänga egentligen. Iaf inte till vår lilla kille. Har dock en stång där det hänger några jackor och en skorta . Kommer väl när de blir äldre sedan kanske iofs...

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Pax eller Hemnes garderob i barnrum? vad hade ni valt?