• Jaz1

Vad gör ni av alla teckningar?

Jag har en 3-årig son som är väldigt produktiv när det gäller teckningar, både hemma och på dagis. Jag skulle vilja ha tips på vad ni gör med alla teckningar. Jag sätter in en del, som antingen sonen eller jag tycker är väldigt fina, i en pärm och ibland har jag satt någon teckning i en ram. Andra förslag?!

• Svar på tråden Vad gör ni av alla teckningar?
  • bengke

Slänger får jag erkänna. 95% i alla fall... Sprider ut en del till släkten också :)

• Jaz1

Ja, jag slänger en hel del också. Speciellt de där han bara ritat några streck och där det tydligt syns att han inte lagt ner särskilt många sekunder. Har svårare att kasta större teckingar där han målat med vattenfärger eller flaskfärg.

Några fler förslag? Något kreativt kan man kanske göra av teckningarna?!

• Gurkan

Sätt in i en pärm som du och barnen kan kolla i. När pärmen är full behåller du de du tycker är absolut finast (bara ett par stycken) och sedan slänger du resten och börjar om på pärmen

• familjemamma

Jag sparar teckningarna i en pärm, lägger dem i plastfickor. så håller dem & blir fina :)

Gör de för kan va kul att dem får se vad dem ritat senare i deras liv hehe..

• vildaungarnasmamma

jag sparar de som är allra finast och sätter in i en pärm. och de andra som han och jag tycker är fina tar jag digitalkort på och sparar på datan. smidigt och tar ingen plats

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bebis BF 28/10-09 ★
  • LG74

Jag har en ganska tjock tavelram där jag sätter in teckningar i, den nyaste främst, de andra sparas bakom. Teckningarna blir en tavla som byts ut emellanåt. En för varje barn. Jag slänger det som är kladd.

vildaungarnasmamma skrev 2009-09-20 21:54:11 följande:
    jag sparar de som är allra finast och sätter in i en pärm. och de andra som han och jag tycker är fina tar jag digitalkort på och sparar på datan. smidigt och tar ingen plats
    Vilken bra idé!!!
  • TattooMamma

Vi har oxå extremt mycket teckningar, Isa-Lee främst målar och tecknar mycket.
    Jag har inte hjärta att slänga det som de jobbat med men slänger dem som inte är så mycket med...

De andra har jag ramat in vissa och andra har jag lagt i en låda jag har, då finns de men syns inte.. :)
    En del sätter jag upp lite var stans på deras rum och kylskåp m.m...

• Jat

jag har köpt två jätte stora pappersark och häftat ihop dem till en mapp.. där samlar jag alla teckningar , stora och små ryms där i. ligger ovanpå en gardorob och tar ingen plats. jätte kul att spara tycker jag.

sen har han endel uppsatta på sin dörr också...

• Jaz1

Kul att höra hur ni gör! Hörde från en anna förälder att de köpt en sådan "lina" på Ikea med små nypor på där de sätter upp teckningar så att barnet och alla andra kan njuta av teckningarna en stund. Sedan spar de de fina och kastar dem som "det inte är så mycket med". Fler förslag?

• Meli

Jag slänger 95% av alla teckningar och sparar för framtiden speciella teckningar, när de börjar med något nytt. Ofta är det ju så att de ritar på ett sätt, så kommer en mljon teckingar som är lika, sen utvecklas det och något nytt kommer. Det är de jag sparar som är i utvecklningsfaserna.

Först, när de är nyritade så hänger de på kylen, men sen när de hängt färdigt där, så kastas de flesta.

För helt ärligt, jag tror inte någon av barnen är intresserade av att ha en hel flyttkartong med sig med bara teckningar när de flyttar. SJälv vet jag att mamma har kvar något jag gjort när jag var liten, men jag är helt ointresserad av det själv, kanske kommer att spara en enda.

• Meli

Glömde skriva att vi sprarar dem i en låda. De som sparas.

• ejja81

jag sätter in alla i plast mappar i en pärm,,

fasst sparar itne på kladd å halvfärdiga utan sånt hon gör fint å ger till mig

sånt som ara skräpar som hon itne bryr sig om åker

• Marlène84

Jag sätter in alla teckningarna i plastfickor i en pärm. Sen framöver får man ta och sortera ut dem så att det inte väller över av teckningspärmar.

• cicci85
    Jaz1 skrev 2009-09-23 10:29:19 följande:
    Kul att höra hur ni gör! Hörde från en anna förälder att de köpt en sådan "lina" på Ikea med små nypor på där de sätter upp teckningar så att barnet och alla andra kan njuta av teckningarna en stund. Sedan spar de de fina och kastar dem som "det inte är så mycket med". Fler förslag?
    Det har jag tänkt göra, å ha den på hans rum!
    Nu slänger jag det mesta men sparar en del i pärm och plastmapp... Och en del sätts upp på hallspegeln och kylskåpet...
  • Magrat

Jag samlar alla på hög.
    Varannan månad ungefär går vi igenom högen. De teckningar som hon själv lagt ned extra arbete på (eller som hon eller jag tycker extra mycket om), sätts in i plastmapp och sedan in i hennes konstverkspärm.

• Analoga

Köpte häromdagen en jättefin anslagstavla på clas ohlson för endast 89 kronor. Den är fin för att den har en svart tavelrum runt om och inte bara en vanlig tråkig träram.

Den ska vi nu sätta upp i dotterns rum så får hon sätta upp sina konstverk på den, och byta ut eftersom. Som det är nu så sätter hon fast dem lite här och var med nålar på väggen så detta tycker jag blir en heltoppen lösning!

• Baronessan

"Konstverk" från dagis sätter vi upp på lekrumsväggen, vissa teckningar mellanlandar på en metallist med magneter (lätt för dem att sätta upp och ta bort teckningar) som också sitter på lekrumsväggen och en del teckningar får slutförvaring i en pärm (sparar bara ytterst lite av allt de ritar).

Svar på tråden Vad gör ni av alla teckningar?