Fosterljud, varierar!!!!!!!
Hur mycket kan det skilja för er?? Jag tycker att de flesta verkar ligga ungefär på samma slag varje gång?! Min bebis varierar mycket, alltifrån 136-152, känner nå´n igen det?
Hur mycket kan det skilja för er?? Jag tycker att de flesta verkar ligga ungefär på samma slag varje gång?! Min bebis varierar mycket, alltifrån 136-152, känner nå´n igen det?
Japp det känner jag igen, när jag väntade min son varierade det också mellan just 136-152.
Det beror ju på om bebisen vilar då man lyssnar eller om den har bråttom just då......... Huvudsaken är att man hör hjärtljud! =)
Vi har varit å lyssnat, vår böna hade 164...vi ska på UL om 5 dagar så vi får se om den slutat löpa :) Tänk om det sover en "carolina kluft" konkurent där inne :)
jagh ar varit o lyssnat 2ggr, ena gången var det 152, andra 144. man ska nog inte bry sig så mycket om hur det skiftar, det e ju precis som Erik sa!
Som en bm en gång sa... beror ju på när man lyssnar... skulle man lyssna 15min i sträck skulle man säkerligen få med allt från 136-164 som ni har skrivit här inne. hennes svar var alltså att försöka könsbestämma enligt hjärtljud är lönlöst, de har båda samma hjärta
Jag är i v 19 och har inte fått lyssna på hjärtljud en enda gång.
Nu blev jag riktigt orolig Får alla göra det eller?????
Lolinondoda: Jag fick inte lyssna förrän v 20 eller så var det v 24. Tyckte också det var sent om man jämförde med andra.
Om hjärtljuden varierar så beror det på hur aktivt barnet är just då. Min bebis blir stressad av rundgången som blir i högtalaren, och då tickar det på ordentligt...
Men be om det då, det gjorde jag i vecka 15 redan och det va då inga problem för henne.
Kram
Lille Bus ligger mellan 130-150 slag/min... =)
Kram!
Min bebbes hjärtljud har legat på 136, 146 och 138.
Min har legat 130-148, om man gör en CTG-kurva och tittar under en längre tid kan man se att de kan variera mellan 120-170.