• Gondola

Falukorv till barn under 1 år?

Jag undrar om barn under ett år får äta falukorv? När jag frågar detta så undrar jag angående saltmängden i korven.

• Svar på tråden Falukorv till barn under 1 år?
  • Linnea84a

är väl inte den bästa maten men min son har fått det en gång å han lever iaf=)

• Gondola
    Linnea84a skrev 2009-09-20 15:40:06 följande:
    är väl inte den bästa maten men min son har fått det en gång å han lever iaf=)
    Nej jag vet,är inte mycket för halvfabrikat själv. Men tänkte göra korvstroganoff till honom och vet ej hur man stoppar egen korv
  • esther williams

I barnmatsboken som vi fått på bvc finns falukorv med bland recepttipsen för åttamånaders bebisar, likaså skinka, fiskbullar och annan korv. En kompis har frågat om liknande på bvc och fick då höra att så länge som man inte tillsätter eget salt så är det ok ibland.

Jag är dock ingen expert utan bara vanlig mamma.

• Moyo

Vi lät dottern äta falukorv första gången när hon var ungefär 8 månader. Jag känner andra som börjat redan vid sex månader. Så länge man inte saltar extra tror inte jag att det är några problem.
    Dottern formligen älskar falukorv!

• Pyttismamman

Det står samma sak i vår barnmatsbok, dvs att från 8 månader kan man laga mat med tex korv i.
    Man får nog använda sitt sunda förnuft och inte servera det för ofta, men någon gång ibland går bra!

• Linnea84a
    Gondola skrev 2009-09-20 15:49:31 följande:
    Nej jag vet,är inte mycket för halvfabrikat själv. Men tänkte göra korvstroganoff till honom och vet ej hur man stoppar egen korv
    kan du inte stoppa egen korv?? det var det värsta, trodde jag att alla gjorde haha nej du jag köper icas å hade nog varit lika mkt *skit* i den korven man gjorde själv för urk vad det hade smakat utan tex salt=)
Svar på tråden Falukorv till barn under 1 år?