• llbb

Ihopvikbar skötbädd till skötväska?

Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan göra ett eget eller var jag kan köpa en ihopvikbar skötbädd som jag kan bära med mig i min skötväska. Har nämligen köpt skötväska men det följde inte med någon skötbädd.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Ihopvikbar skötbädd till skötväska?
  • blir mamma 08

Brio har ett underlägg att ta med i skötväskan. Tror att det finns att köpa på Babyproffsen. Blir lite mjukare med en handduk under eller över.

• turpis

Jag måste säga att jag använde den lösa bädden som kom med min skötväska väääldigt sällan. Handduk funkar ofta lika bra när det saknas skötbord -vilket det ju sällan gör!

Vill du sy själv skulle jag köpa vaxduk (den riktigt blanka sorten) och sy ihop med tunn skumgummi emellan.

• Mo2

jag köpte ett tillbehörspaket från willvin.se med skötunderlätt, flaskhållare, medicinväska och en speciell påse att ha ca 5 blöjor i. jag mailade dem och de hade extra tillbehörspaket förutom väskorna.

• Trollet Ludenben

Vi har en som följde med skötväskan men använder liberos engångs oftare. Det tar mindre plats i skötväskan. Den som är till skötväskan har vi hemma när vi byter i sängen och sånt =)

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    MissLiia skrev 2009-09-25 19:50:22 följande:
    Jag har alldeles nyss sytt ett eget, mycket enkelt :) Köpte vaxduk och frotté, sydde ihop 60x45cm och sen snedremsa runt om. Sydde även ett band så man kan snurra ihop den. Klappat o klart! iunden.blogspot.com/search/label/sk%C3%B6tb%C...
    Den var ju bra gjort... sånna borde det finnas att köpa. Eller det kanske det redan finns?? Bra var den i alla fall...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • llbb
    MissLiia skrev 2009-09-25 19:50:22 följande:
    [citat]
    Jag har alldeles nyss sytt ett eget, mycket enkelt :) Köpte vaxduk och frotté, sydde ihop 60x45cm och sen snedremsa runt om. Sydde även ett band så man kan snurra ihop den. Klappat o klart!

Vilket fint! Det var en bra idé. Ska se om jag hinner=orkar nu så här just innan det är dags. Tack för alla bra tips!
Svar på tråden Ihopvikbar skötbädd till skötväska?