• ladymadonna

Barnbutiker i Östergötland - var finns guldkornen???

Jag skulle gärna vilja ha tips på era favorit-barnbutiker i Östergötland! Både klädaffärer och pryl- och inredningsbutiker. Vart ska jag åka om jag vill hitta fina och annorlunda kläder och grejer till sonen och hans rum? Var finns guldkornen? :)

Tacksam för alla tips!

Själv är jag väldigt förtjust i klädaffären Baboon i Motala, där finns mycket fina kläder och även lite annat till småttingarna! Bl.a. Villervalla, Minymo, NovaStar och Plastisock.

Jag kan också rekommendera ett besök på Krusbär i Vadstena.

• Svar på tråden Barnbutiker i Östergötland - var finns guldkornen???
  • ladymadonna

Inga shoppande östgötar här??? =)

• ladymadonna

Okej, sista försöket...

• Tittis mamma

Jo då. Krusbär och Baboon är båda jättebra tycker jag. I Linköping ligger flera mysiga barnaffärer och inredning/prylbutiker på Storgatan, jag vet dock inte vad de heter. Den som ligger längst "upp" på gatan i backen har både barn och inredning i ett.
    Unnerstad gård utanför Linköping har otroligt vackra inredningssaker om du tycker om det. De har även SIA barn.

• ladymadonna

Jag visste väl att det fanns fler östgötar än jag som gillar och springa i affärer! Det får bli en tur till Storgatan nästa gång jag är i Linköping då. Unnderstad gård lät ju intressant oxå, måste kolla hitta.se och se var det ligger, har aldrig hört talas om det.

Fler tips mottages tacksamt!

• Tittis mamma

Unnerstad ligger på väg mot Askeby. Åker man från Linköping mot Åtvidaberg så svänger man av mot Askeby/Björsäter och fortsätter ca 1 km.
    Ska tänka på fler affärer, snart kanske det är en guldgruva här!
    Tranås har också många mysiga affärer som lär platsa på din shoppingfavoritlista!

• Smultronbullen

Uppe i Storgatsbacken Linköping ligger lilla huset med bla Villervalla. Snett övergatan ligger UNI en av mina favoriter, med bla Småfolk, Moonkids och Katvig samt egna märken, väldigt retro. Vid trädgårdstorget ligger Batinki med Molo och Nova Star samt massa fina skor. De har även webshop. Finns även en Liten och fin butik, inte min stil, längst ner i Linköping, nedanför Akademibokhandeln.

Lättsam, en butik med massa fina och lite annorlunda leksaker ligger på Nygatan. Rabalder finns också, de har barnkläder, liksaå Noa Noa. Designtorget har lite allt möjligt. Inredningsbutiker är det dåligt med tycker jag, min favorit har precis stängt.

I Ödeshög ligger Kidzshop med flera olika märken och leksaker.

Baboon har du redan nämnt, liksaå Vadstena :)

• KasperSixten

Är lite då och då i norrköping, där finns det ett område som heter knäppingen/knäppingsborg?! Det ligger inne i stan, i ett område med lite äldre hus. Tror att det är ganska nytt.

Hur som helst så har de lite roliga och annorlunda butiker där, både barn grejer och inredningsartiklar.

• ladymadonna

Åh, vad kul med alla tips! Tack tack!

Tittis mamma skrev 2009-09-23 22:46:34 följande:

Tranås har också många mysiga affärer som lär platsa på din shoppingfavoritlista!
    Ja, Tranås får absolut vara med på listan, trots att det ligger i Småland ;) Har faktiskt planerat in ett besök till Tranås nästa vecka med min mammagrupp! Ska bli spännande att undersöka utbudet. Nästa utflykt får nog kanske bli Norrköping.
Svar på tråden Barnbutiker i Östergötland - var finns guldkornen???