• BabyJay

Ha Telia Bredband, men säga upp fasta telefonen?

Tycker det är attans dyrt med fast telefoni... funderar på att säga upp den trots att mobiltäckningen är sådär här hemma.

Mobilt bredband är ju nästan lika dyrt som det fasta så dåkänns det nog bättre att ha fast.

Men kan vi ha kvar bredbandet men säga upp fasta telefonen? Tillkommer det någon annan avgift då?

Någon som kan och vet?

• Svar på tråden Ha Telia Bredband, men säga upp fasta telefonen?
  • FriSam

Jo, man får betala nätavgift. Kommer inte ihåg hur mycket just nu...

• BabyJay

ahh ok... Får ringa Telia imorogn.. va ju stängt nu så tänkte bara kolla om nån visste här

• queenofangels

skaffa annars berdband med berdbands telefon. kostar 59:- i månaden el så finns de nått paketpris. de ska vi skaffa.

• BabyJay
    queenofangels skrev 2009-09-20 22:01:17 följande:
    skaffa annars berdband med berdbands telefon. kostar 59:- i månaden el så finns de nått paketpris. de ska vi skaffa.
    VIlka operatörer har det?
  • FriSam

Kollade nu, det är 89:- i månaden extra för bredband från Telia om man inte har fast telefon. Vi hade båda och sa upp telefonen men nu har jag levt 1 år med bara mobilen o inte ringt nån av snålhet. Shit vad man saknar en fast telefon när man är utan den
    Nu har vi sagt upp skrället från Telia. Vi betalade 560 typ för bredband (12-24) och digitaltv (Mellan eller nåt liknande hette det)
    Har skaffat Bredband 12-24 från Bredbandbolaget och IP-telefoni, kostar 350:- i månaden om man har båda

• Nicke

Ja, det går att säga upp det telefonen men det kostar. Telia vill suga ut alla slantar de kan. Ett byte till bredband utan fast telefoni går på 550kr. Tack för det televerket.

Sedan får du betala för att använda ledningarna. Kostnaden är 89kr i månaden utöver månadsavgiften för själva bredbandet.

Att skaffa bredband utan telefoni om man inte har något från början går på 1670kr vilket jag tycker är helt sjukt dåligt.

• FriSam

Ja, just det. Förlåt för jag glömde bort bytesavgiften.
    Grejen är den, att innan jag sa upp hemtelefonen så ringde jag kundtjänsten på Telia och frågade flera gånger vad jag skulle bli tvungen att betala, och tjejen som jag pratade med sa inget om att man skulle betala en avgift för att byta, bara nätavgiften sa hon.
    Sen när räkningen kom blev jag skitsur och skrev ett mail att jag inte ville betala, gjorde som mormor och nämnde Sverker o PLus.
    De strök den avgiften, sen när bindningstiden för bredbanden gick ut sa jag upp det med

• Anghammarad
    FriSam skrev 2009-09-20 22:06:27 följande:
    Nu har vi sagt upp skrället från Telia. Vi betalade 560 typ för bredband (12-24) och digitaltv (Mellan eller nåt liknande hette det)
    Telia är visserligen inte särskilt billiga men hade du kollat upp lite innan du sade upp det hade du sett att man får bredband (12-24), digital TV (lagom) och hemtelefoni i ett paket för 498:- i månaden numera från dem.
  • FriSam

Men det gäller väl bara i 3 månader? Sen tillkommer 99:- för digitaltv och 250:- var 6:e månad för kortavgift

• Anghammarad
    FriSam skrev 2009-09-21 10:42:59 följande:
    Men det gäller väl bara i 3 månader? Sen tillkommer 99:- för digitaltv och 250:- var 6:e månad för kortavgift
    Du har helt rätt.
  • Micke54

Vi har Telia fiberlan 10mbit tv och breband för 299:- + 150 i månaden om vi vill ha massa tv-kanaler, men dom har vi redan från comhem som ej går att säga upp.

Svar på tråden Ha Telia Bredband, men säga upp fasta telefonen?