• myrstacken

Har ni stora frysar?Vi har sån liten frys så ingenting får plats hemma.

Vi har sån liten frys så ingenting får plats hemma. Går ej att göra storkok tex. finns ingenstans att frysa in.

Har ni stora frysar? Funderar på att köpa en frysbox var man nu kan köpa det till rimligt pris.

• Svar på tråden Har ni stora frysar?Vi har sån liten frys så ingenting får plats hemma.
  • Namnam

Vi köpten en stor stående frys då vi också har en som fylls med ett paket fiskpinnar
    Köpte våran på elgiganten men siba brukar också ha ganska bra priser på frysar.
    Om du ska ha stående eller box beror nog mest på vad ni har utrymme för.

• Cecese

Vi har 2 st frysboxar som just nu är så proppade att det inte får rum nåt alls. Skulle behöva en till....

• La Lola

Ja vi har en stor som är välfylld.
    Snart kommer det massa älgkött o det vette tusan vart allt det ska få plats....

När jag o min stora tjej bodde själva så var frysen minimal!
    Jag ville ju ändå storhandla trots att det bara var vi.
    Så jag köpte en liten frys (typ 140 hög kanske) på Blocket för ett par 100-lappar.
    Den fick plats i köket intill kyl/frys.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Örnie

Vi är fyra (mer eller mindre vuxna) personer och har tre frysfack i vårt kombinerade frys- och kylskåp. Hittills har det gått väldigt bra. Man måste bara se till att använda det infrusna. Jag plockar ganska mycket bär och fryser in. Fast sen ser jag till att koka sylt, så att frysen blir tömd. Men i år har det börjat bli bökigt, för vi har nu trädgård, och jag har en stor örtskörd (persilja och gräslök) förutom skogens bär och lite djupfryst fläderblomssaft (men den får vi väl se till att dricka upp snart). Pizza köper jag bara när jag vet att vi ska äta den snart, aldrig ifall-att. Glass har vi aldrig stora mängder av, men av någon anledning har jag visst för några veckor sedan råkat köpa två stycken literförpackningar, vilket med vår låga glassförbrukning nog var ett misstag. Egentligen hade jag tänkt köpa ett större paket kött från gårdsbutiken, men det får vänta. I vilket fall som helst, nu när vi har flyttat ut på landet, så börjar jag fundera på att skaffa en frys, som bara används vid behov.

Tillägg: Även kylskåpet känns lite litet ibland, men det fungerar. Utom för julmaten, men då brukar det gå bra att använda terrass och balkong som kyl och frys.

• nirakanna2

Vi har en mindre frysbox som står i källaren (finns inte plats i köket). Vi var rädda att takhöjden var för låg för standardhög stående frys, så vi valde boxen. Hade jag fått välja fritt hade jag helt klart köpt en stående, för det som ramlar ned i stora, svarta hålet frysbox är svårt att överblicka...

Svar på tråden Har ni stora frysar?Vi har sån liten frys så ingenting får plats hemma.