• ElisabethS78

Hur mår man av Pergotime behandling?

Ja, det verkar som jag kommer få pergotime för att lättare bli gravid... Jag undrar dock hur man mår vid behandlingen? Jag menar, är det inte en hormonell ändring som sker då, och hur är det? Psykiskt, fysiskt, hur mår man??

• Svar på tråden Hur mår man av Pergotime behandling?
  • S75

Jag har tagit 1 kur Pergotime ( dubbeldos = 2 per dag).
    Huvudvärk i 2 dagar och kände av äggstockarna dag 3.
    Inga andra biverkningar.

• SFHelen

jag har ätit 2 kurer, o fler komemr de då aldrig att bli....
    Jag mådde psykiskt dåligt av dem, hade hemskt humör o när man väl slutade med dem för att invänta mensen (att den inte skulle komma ) så fick man PMSx2

Hoppas att de går bättre för dig med dem, är ju så olika.

Jag vart tyvär inte med barn med dem, utan ett ägg släpte en månad efter sista mensen med pergo o då vart ja gravid

• ElisabethS78

Flera som vill dela med sig om hur det var/är att få pergotime?

• Knasten83
    ElisabethS78 skrev 2009-09-24 12:08:40 följande:
    Flera som vill dela med sig om hur det var/är att få pergotime?
    jag är på 5e kuren pergotime, märker av stickningar i tjejmagen och lätt pms, annars inget..
  • Moncabang

Den här gången klarade jag mig bra från biverkningar under tiden jag åt pergo, men nu flera dagar efter jag slutat använda dom kommer biverkningarna med yrsel, huvudvärk, vallningar och enligt mina kollegor (och antagligen alla trafikanter...) så har jag humörsvängningar värre... Tycker inte jag, känner mig bara lite irriterad. =)
    Nu när det är ÄL på gång så känner jag mig redo att smocka till någon...så liiite humörsvängningar märker jag av... Och så växlar sinnesstämningen som årstiderna...från att vara sprudlande glad till att bli arg och så glad och så ledsen.

SFHelen skrev 2009-09-20 22:02:02 följande:
    . ett ägg släpte en månad efter sista mensen med pergo o då vart ja gravid
    Blev så glad när jag läste detta! Istället för att nu få mensen så fick jag en ny ägglossning, en månad efter sista mensen. Trodde det inte var möjligt, men det verkar ju vara fullt möjligt!
  • Moa Li

Hej!
    Jag ska börja med pergotime (för första gången) nu på lördag.

• Moncabang

Moa Li skrev 2009-09-25 17:58:04 följande:

Hej! Jag ska börja med pergotime (för första gången) nu på lördag.
    Lycka till Moa Li! Hoppas du klarar dig från biverkningar.
    Kom ihåg att försöka ta dom vid samma tidpunkt varje dag. =)
  • Himlan77

Jag har precis ätit min första kur. BIM om en vecka ungefär. Jag har känt av lätt huvudvärk ungefär hela tiden kuren varade, och lätta, lätta vallningar... Kände mig konstigt nog jämnare i humöret än tidigare, men det kan ju lika gärna har varit för att det kändes bra att det hände något igen, efter en sommar då vi mest försökt slappna av och köra på... Kan ju tillägga att det inte är något fel på vare sig min sambo el mig... Det vill bara inte ta sig... =/
    Nu ungefär en vecka före BIM har jag lätta flytningar (som jag inte har annars) och har känt av mina äggstockar mer än annars... Så det är väl bara att vänta en vecka till och se vad som händer... Lycka till

• jeppson

Jag ska börja med pergotime på söndag, ska man alltså ta dom samma tid på dagarna?

Svar på tråden Hur mår man av Pergotime behandling?