Pirat tema på barnkalas.
Funderar på att ha Pirat tema när min son fyller fyra. Han älskar pirater.
Men hur ska jag få in temat..? Hjälp med ideer önskas tacksamt.
Funderar på att ha Pirat tema när min son fyller fyra. Han älskar pirater.
Men hur ska jag få in temat..? Hjälp med ideer önskas tacksamt.
hade pirattema när vår äldsta son fyllde 5 år...
Alla som ville fick klä ut sig till pirater...
Vi dukade med muggar, tallrikar, servietter med pirater på. Hängde upp ballonger och piratflaggor.
Tog ett blå-silvrigt tyg och hängde över "piratkungens" stol, satte också fast piratflaggor på stolen.
Vi hittade piratflaggor (i lagom barnstorlek) i en billighetshörna i en vanlig mataffär... de sålde dem för 10kr st... perfekt...
Vi serverade glass, maränger, fruktkcoctail, grädde, strössel, choklad- och kolasås, kakor, m.m. Våra barn är inte överdrivet förtjusta i tårta...
Men om barnet gillar tårta kan man ju baka en tårta i form av en ö med ett kryss på... eller en dödskalletårta...
I stället för fiskedamm så hade vi en "skattjakt"...
Vi hade gömt en kista med godispåsar i... Platsen var naturligtvis markerad med ett X...
Tog ett stort papper som vi först rivit kanterna på och sen bränt kanterna lite och hållt det lite över eld för att få pappret att bli lite gul-brunare (rekommenderas att göra på eldsäker plats, t.ex. över grillen ute) På pappret skrev vi ett meddelande från en pirat där det stod att han gömt skatten och att de skulle leta efter platsen som var markerad med ett X för att hitta den...
Är man bra på att rita så kan man ju rita en skattkarta på pappret...
Det var en lyckad fest...
Hoppas att du fått lite tips av det hela...
Åh tack snälla!!! Jättebra!
Nån mer med bra ideer?
Någon annan som har ideer?
Vi ska också ordna pirat-kalas för vår snart 5-åriga son, och hade tänkt ha det ungefär som NinnaBus skrev. Tänkte också ha en "ha-sönder-ballonger"-tävling där man ska försöka få sönder ballonger med piratsvärd ..
Frågade även min lillebror om han kunde klä ut sig till Kapten Krok och rusa in och leta efter sin skattkista och be småpiraterna att hjälpa till med letandet.. De som vågar hänga med får göra det, och får sen med sig varsin liten påse med godis eller dylikt i, och de som inte vågar får vi väl ordna fiskedamm för..
Vad tror ni om det?