Svartsjuka
Hej Tommy!
Hoppas jag kan fa hjalp med ett problem jag har. Jag ar namligen valdigt svartsjuk. Kanns ibland som om jag gar mellan fantasi och verklighet och vet inte vilket som ar vilket.
Innan jag traffade min man hade jag ett forhallande dar min davarande kille var otrogen, jag fick veta detta genom en gemensam vanner och det tog mig valdigt hart. (Jag tror inte han vet om att jag fick reda pa det).
Jag har nu kannt min man i sex ar och och vi har varit gifta i tre1/2 ar. Vi har inga gemensamma vanner sen innan eftersom jag flyttade till ett annat land sa vi kan vara tillsammans. Det har hant nar vi varit ute och festat att jag blivit full, blivit svartsjuk for nagon bagatell, sen blivit upprord. Men jag har bett om ursakt for de situationerna och slappt det.
Nu till situation som jag inte kan slappa. Vad jag vet har han aldrig varit otrogen men jag har problem med fortroendet. Efter en svensexa hittade jag strippans (jag visste hon var dar) "businesscard" i ladan dar jan har sitt pass. Han totalnekade och sa han helt glomt bort det och inte allt tankt pa att han lagt det dar. Jag ar totalt overtygad om att han ljog om det,och hade gomt det dar. Detta hande ungefar ett ar sen. For lite over ett halv ar sen var vi ute med kompisar och jag sag honom inte pa ett tag sa sag jag honom sta och prata med ett gang tjejer. Brydde mig inte sa mycket om det forren jag senare hittade honom i baren med en tjej, dricka shots for att vara trevlig, for "hon bjod ju", jag blev tok rasande. Han bad senare om ursakt for detta men jag kan inte slappa hur arrogant han var mot mig den kvallen. Nagra andra situation men det ar de "stora".
Just nu sitter jag har och tycker det ar jobbigt att han har telefon nummer till tjejer som han sager han brukade jobba i hop med. Han har en tjat kompis grupp och jag kanner dem allihop, men dessa tjejer har aldrig kommit pa tal. Han fick en ny telefon vid jul och han har uppenbarligen lagt in dem dar for att spara dem. Alla namnen ar med for och efternamnmed stor bokstav utom ett, vekar mer som ett namn han slangt in lite snabbt i baren eller sa, typ "sussie" istallet for "Susan Svensson". Ar jag sjuk och overreagerar eller har jag anledning att oroa mig for den har jobbiga kanslan jag far i magen varje gang jag tanker pa att han kanske ljuger for mej?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 03:24
Det visade sig att han ljog, men han har inte varit otrogen. Jag har fatt det bekraftat fran olika hall. Det hela eskalera in till ett jattebrak. Han bad senare om ursakt och vi hade ett langt prat. Fortfarande jobbigt att han ljog dock.