bröllopstal/dikt till en vän
hej
jag ska på bröllop den 3 oktober till en kär vän och skulle vilja hålla ett tal eller läsa en passande dikt..någon som kan hjälpa mig...gärna med lite humor men samtidigt ett allvar..
hej
jag ska på bröllop den 3 oktober till en kär vän och skulle vilja hålla ett tal eller läsa en passande dikt..någon som kan hjälpa mig...gärna med lite humor men samtidigt ett allvar..
Tja, skriv ner några punkter som du vill beröra i ditt tal.
Några anekdoter du vill berätta.
Och sen skissar du upp i vilken ordning de borde beröras och försöker hitta på bra övergångar mellan ämnena.
Grovt exempel:
Jag minns fortfarande första gången jag träffade XX - Redan då var hon bestämd av sig. Jag har fortfarande ett ärr i huvudet efter spaden... Men självklart fick hon tillbaka den där röda hinken!
Trots detta ganska dramatiska möte så blomstrade snart vår vänskap och vi har följts åt genom åren. Genom engelskaglosor, klassfester, första fyllan och första hjärtesorgen.
När XX ringde mig den där söndags morgonen och berättade att hon träffat världens underbaraste kille så tog jag det med en nypa salt - det hade man ju hört förut...
Men så fick jag tillslut träffa YY och då visste jag att det inte skulle dröja länge innan jag fick stå här.
Ni kompletterar varann och jag vet att ni kommer leva lyckliga.
Skål för brudparet!
Det där är lite kort vad jag skulle kunna säga om en kompis skulle gifta sig.
Mer hjälp än så är ju svårt att ge när vi inte vet något om din vän.
Det finns otaliga talskrivarguider på nätet- Googla!
jag har förökt googla men hittar inget bra...skulle kunna tänka mig någon dikt som handlar om vänskap..ditt talvar verkligen bra skulle du kunna ta jobb som ;)