• kallemajken

när badar man nyfödd första gången

har bara torkat av henne med fuktad handduk , hon är 12 dagar idag
    bara nyfiken när det kan vara läge för ett första dopp i baljan

• Svar på tråden när badar man nyfödd första gången
  • Familytime

OJ! Jag har badat båda mina grabbar på BB, då är de under 72 timmar. Vi har alltid åkt hem tidigt, så under tre dygn har vi badat, allstå.

Det är nog dags att bada nu...

• MrsFlash

Vi badade redan på BB och sen badade vi hemma när vi kommit hem. En gång i veckan den första tiden, men sen när stumpan blev större och gillade att bada så mycket så badar vi varannan dag, minst.

• Emejli

Vi badade dottern innan vi åkte hem från bb, då var hon 3dagar.

• LillaZ
    Familytime skrev 2009-09-21 10:28:45 följande:
    OJ! Jag har badat båda mina grabbar på BB, då är de under 72 timmar. Vi har alltid åkt hem tidigt, så under tre dygn har vi badat, allstå. Det är nog dags att bada nu...
    Hon har ju torkat av bebisen med blöt handduk, hon behöver inte alls bada barnet om hon inte vill. En bebis blir inte smutsig (om den inte kräks mycket då), så om du känner dig bekväm med att bara torka av henne med blöt handduk TS så gör det. Vi tvättade vår son i handfatet (tog vatten på händerna och tvättade av) och sen badade han för första gången när naveln hade läkt. Jag minns inte hur gammal han var då, men yngre än en månad iaf.
  • challe 1

kom inte ihåg. men fick veta på bb att det är bättre att bada när navelsträngen lossnat. att man innan det ska svampa av med fuktig handduk eller så.

• såffan

första veckan ska man va lite försikt, men sen kan man bada hur mycke man vill.. D e va ja har hört iaf

• Missnööjd

Vi badade Alva första gången när hon var 12 dagar, som din är idag alltså. Innan dess ansåg vi att det funderade med tvättlapp

• Flyssel

Jag väntade tills naveln hade läkt, och innan dess sköljde jag bara av honom.

Svar på tråden när badar man nyfödd första gången