• Pallas

Faan! Skada på hornhinnan

Jag inser med fasa att jag fått en liten skada på hornhinnan. Det är ju inte farligt i sig, det brukar läka bra bara ögat får vila från kontaktlins. Problemet är att jag ser så bedrövligt dåligt med bara ett öga eftersom min närsynthet är så grav (minus 13 på det öga som behöver vila). Detta vore väl inga problem om jag bara hade glasögon att byta med men de har ena glaset krossat och jag har inte haft råd att köpa nya Eftersom någon idiot tycker det är en bra idé att straffa dem som frångår norm så får jag betala _äckligt_ mycket för glasögon bara för att jag ser så dåligt. Tar jag de billigaste bågarna jag hittar, runt 500 spänn, så kostar brillorna ändå över 5000.

Ja, inte vet jag vad jag ville med den här tråden, förmodligen bara gnälla lite. (Ja, jag vet att jag för skylla mig själv som inte har reservglasögon, men vafan, vem har råd att punga ut med 10 000 på brillor vartannat år?)

• Svar på tråden Faan! Skada på hornhinnan
  • lillsmurfen

Kan man inte ta brillorna på hemförsäkringen då?
    Du kan ju inte gå runt så, verkar ju döööjobbigt.
    Kolla din försäkring nu, man kan få ut mer än vad man tror från dom där ibland.

• ahlcec

Nej, stackare. Fy, det är otäckt när man int eser ordentligt och så får man så ont i huvudet.

Jag skulle så gärna hjälpa till!

• Pallas

lillsmurfen: bor i USA och här ingår optiker i vår sjukförsäkring så vi ska passa på att beställa både linser och glasögon därifrån, men det är ju lite krisigt just nu i allafall Det blev liksom ett glapp innan vi hann fixa det där. Trist, men det är väl bara att hanka sig fram tills jag får brillorna. Hoppas det läker fort.

• sisley

Ojdå, din stackare! Menar du att du får gå omkring med krossat glas på ena sidan? Hade jag varit rik hade jag köpt nya glasögon åt dig som tack för alla goda råd du kommer med här på FL. Tyvärr är jag bara en fattig student...

• lillsmurfen

Aha hoppas att du inte får vänta för länge då. Måste ju vara jobbigt, blir man inte alldeles "konstig i kolan" av att gå runt på det där viset?

• Pallas

lillsmurf: Jo, totalkonstig blir jag. Jag vet inte hur jag ska lösa detta om det fortfarande inte är bra på måndag när maken ska jobba.

• Pallas

sisley: Oooo så gulligt! Det är tanken som räknas säger dom och din värmde i allafall! Just nu har jag kontaktlins i det öga som är helt.

• Hushi

Pirat-lapp kanske kan va nåt?
    Det kan ju hjälpa mot snurrigheten...

• Pallas

Hushi: Jaa, jag tänkte faktiskt på det, men var hittar man en sån? Inget man köper på "Konsum" direkt va?

• Hushi

Hade du bott i stockholm hade jag föreslagit Buttriks
    Men annars kanske appoteket ( eller nåt liknande) har...

Svar på tråden Faan! Skada på hornhinnan