• AstaHK

Papaya?

Hej,

Jag har läst här på forumet och i det mer redaktionella materialet att papaya rekommenderas för de som är illamående. Jag bor utomlands och här är papaya med på de officiella listorna över saker att undvika att äta... Idag var jag på första ultraljudsundersökningen och då påtalade min läkare att jag inte skulle äta papaya pga att det innehåller ett latexämne som kan orsaka missfall.

Vill bara tillägga att jag bor i en ytterst modern stad och går hos en läkare med flera internationella examina, så det är ingen lokal företeelse.

Jag kommer inte äta papaya, men blir bara förvirrad över att det i just det här fallet är så totalt olika råd. Vad har ni hört?

• Svar på tråden Papaya?
  • Asereht

jag har inte hört någonting om papaya faktiskt. Däremot har jag tidigare lärt mig att ingefära är bra emot illamående men för ett tag sen stod det mkt att läsa om att ingefära inte var nyttigt. Blir lite konfys av det också då kineserna använt det i århundraden just vid graviditet.

Nya råd och rön hela tiden, när jag väntade mitt första barn 1992 så såg rekomendationerna helt annorlunda ut kan jag säga. Bara de senaste tre fyra åren har ju en massa förändrats.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Papaya?