• Glimmis

Halkbana i 6-9 månaden. hade du gjort det?

Undar vad du tycker om att köra halkbana när man är gravid 6-9månaden.
    Hade du vågat det?

Jag gjorde halkan för 2,5 år sedan men då blev det inget körkort å nu har det gått ut å jag måste göra den igen. Vill helst ha körkort innan bebis kommer men vet inte om ja vågar ta halkan. Vet ju vad för moment det är å de skrämmer mig. :(

~smurfen~
  • Svar på tråden Halkbana i 6-9 månaden. hade du gjort det?
  • Hallonmun

Ja jag hade gjort halkan, det är väl ingen fara. svårare att göra den när man fått en liten bebis.

• Phlippan87

nje, jag  hade inte gjort den... hela idéen med halkkörningen är ju att lära av sina misstag och testa och det kan ju bli ganska vilda sladdar osv så...

Vår lill* älskling, BF 22/12 2009 | phlippans.blogg.se
  • Triple Trouble

nej jag hade inte gjort det, jag själv fick en rejäl sladd, det hade störtregnat den dagen och dessutom halt redan innan som det bör vara.. Körde på en sidogrej i 70 km i timmen och fick ont i axeln.

• karinofisen

Jag gjorde den i åttonde månaden, gick lysande.. så länge du får plats bakom ratten så =)

• Glimmis

fler åsikter eller råd?

~smurfen~
  • socute

Ja jag tog körkortet i månad 7..! uppkörning då och halkörningen bara nån vecka innan !

• Mysmamman

Jag gjorde halkan i tredje månaden och hade inte velat göra den senare. Obehagligt när bältet spänner/trycker över magen och man gör kraftiga inbromsningar. Jag behövde också prova alla moment även om jag sedan slapp att öka hastigheten på vissa övningar..efter mkt tjat!

• Tesselajnen

Sålänge bältet sitter rättså är det ingen fara, jag gjorde halkbanan i 4 månaden och fick rekommendationen från handledaren att jag intebehövde göra de frivilliga delarna som att "volta" med bil ochhänga upp och ner i bältet. (De har en vagga med en bil i som kan snurra ett helt varv på Gillinge.)

Lillasyster gjorde halkbanan i 7-8:e månaden utan problem.

• Terese81

hej!

har med kört halkbanan men det funkade utmärkt som en skrev att så länge man får plats med magen så:) ( va i 8 mån)......fick körkoret 3 veckor innan min tös föddes

• cloud

jag tog mitt körkort för en månad sedan och är nu på bf+5. jag gjorde halkan när jag var i 7 månaden och det var ingen fara alls. man får bara säga till att man är gravid om de inte skulle märka det så slipper man göra en del oväsentliga saker ^^ så kör på bara!!

• Älsko

absolut inga problem, när du bromsar tänk bara på att spänna huvud och ryggen mot ryggstödet stå blire inga häftiga tryck mot magen när du bromsar... som sagt inge farligt eftersom du inte krockar emot något och du haft en normal graviditet.. om man tycker att man ska avstå halkbanan kan man lika gärna avstå körning helt under graviditeten.. lycka till om du gör halkan.. jätte kul är den :)

• Bums

Nej jag gjorde den inte, jag planerade att göra den när jag var i 8e månaden, vi pratade med dom på halkan för att höra vad dom sa om det och dom avrådde från vissa moment i halkan, men sa även att det var ju inte säkert att dom kunde godkänna om man inte gjorde alla momenten. Så vi sköt upp det tills sonen vart ca 7månader (min mamma tog hand om honom medan jag gjorde halkan).
    Jag skulle inte göra halkan när jag var gravid och det är inte så svårt att göra den när barnet väl har kommit heller.

• eviz08

Jag tror man helt ska känna efter hur man själv känner. Känns det ok och allt är normal så varför inte, men känner man sig osäker eller rädd så skulle jag inte gjort den!
    När jag tog körkort för ca 1 år sedan så var det en tjej som var gravid och gjorde halkbanan samtidigt och det gick hur bra för henne som helst. Men personligen hade jag nog inte gjort det.

Svar på tråden Halkbana i 6-9 månaden. hade du gjort det?