• HannaVirrpanna

Bullens pilsnerkorv. Ok eller ej?

Köpte bullens igår för jag var så himla sugen, men är det okej att äta eller ej?

• Svar på tråden Bullens pilsnerkorv. Ok eller ej?
  • gravid84

Jadu, kan inte tänka att det skulle vara något i korven som du inte kan äta. Det ironiska är att jag fick ett väldans sug efter bullens pilsnerkorv tidigt i graviditeten, jag som inte ens gillar korv:)! Smaskade några veckor och nu skulle jag aldrig komma på tanken att bli sugen på det igen!

• The Black Lady

Men av vilken anledning skulle det INTE vara okay?

• HannaVirrpanna

men det är ju snack om inälvsmat hit och dit, kallrökta saker bla bla bla. det är ju nötlunga i bullens bland annat och hur ska jag kunna veta vad som är okej när alla kostråd är som grekiska för mig?

• gravid84

Jag tror att det mesta går att äta om man inte överkonsumerar det. Skulle det vara strängt förbjudet tror jag att det skulle framgå tydligt i de kostråd som ges till gravida.

• listo
    HannaVirrpanna skrev 2009-09-21 15:40:46 följande:
    men det är ju snack om inälvsmat hit och dit, kallrökta saker bla bla bla. det är ju nötlunga i bullens bland annat och hur ska jag kunna veta vad som är okej när alla kostråd är som grekiska för mig?
    Allt i köttväg (utom lever) är helt okej att äta så länge det är tillagat. Det kan man ha som grundregel.
    listoplisto.blogspot.com - you know you want to be me!
Svar på tråden Bullens pilsnerkorv. Ok eller ej?