• Ellani

Bästa fläckborttagningen!?

Jag vill hemskt gärna ha era bästa fläckborttagningstips. Det är så mkt utav lillans kläder med matfläckar som jag inte får bort, trots jag tycker jag provat det mesta!

Hur gör DU?

• Svar på tråden Bästa fläckborttagningen!?
  • Griffelfot

Galltvål på det mesta. Ibland i kombination med vanish oxi atcion. Då brukar det gå bort om det är en riktigt ingrodd fläck.

♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • Ellani

Har provat båda, varför sig. Då är det en kombo som gäller nästa gång!

• Maggis Nervis

Galltvål, har både flytande och vanlig tvål. De är urbra.

Fuck Google, ask me
  • skrutt snutt

Kan rekomendera Grumme Tvättsåpa! Få fläckar det inte funkar på... Stryk på fläcken och tvätta som vanligt! Har fått bort envisa tomatfläckar å sånt med det...
    Lycka till!

• Elli47

Vanliga yes handdiskmedel fungerar utmärkt som fläckborttagare till många fläckar, dränk in fläcken, låt torka helt och tvätta sen som vanligt.

• Ellani
    Elli47 skrev 2009-09-22 08:52:31 följande:
    Vanliga yes handdiskmedel fungerar utmärkt som fläckborttagare till många fläckar, dränk in fläcken, låt torka helt och tvätta sen som vanligt.
    Har även hört om barnängen hårdtvål, någon som testat? Känns ju som galltvålen borde vara strået vassare?!
  • Moviefreak

Nitor Fläcktvätt.
    Pulver som köps i kemikalie-affär, läggs i tvättmedelsfacket ihop med tvättmedel.
    Suveränt!

• Glitter2

Jag har börjar gno in vanish gelen och av det går allt!! bort. Det är ett mirakel
    Men med vanliga fettfläckar kör jag ofta yes.

• Caninah

På bärfläckar som blåbär, hallon jordgubb och liknande så baddar jag på ätticksprit och låter ligga några minuter och sen tvättar som vanligt. Försvinner helt utan spår!

• Glitter2

såg tips i en annan tråd om att lägga kläderna i mjölk över natten. Men kläderna får inte vara tvättade, då går fläcken in i kläderna och "tvättas" fast

• Ellani

Tycker det är så mkt frukt som sölas, så kläderna har små gula fläckar här & var. Inte tjusigt! Jag får inte bort dem!
    Får testa ättikan!

• Justess
    Ellani skrev 2009-10-16 12:29:14 följande:
    Tycker det är så mkt frukt som sölas, så kläderna har små gula fläckar här & var. Inte tjusigt! Jag får inte bort dem! Får testa ättikan!
    Behandla med Vanish och låt medlet torka in innan du tvättar plagget. Funkar på 90 % av alla mat-, frukt- och bärfläckar. Det som redan är ingrott är svårare, men Vanish brukar ändå kunna matta av fläckarna så de blir mindre synliga.
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
Svar på tråden Bästa fläckborttagningen!?