• Grolly

hur gammal ska en barnvakt vara tycker ni?

Hej allihop,

Vi har en dotter som är 3 år och 4 månader. Vi har bestämt oss för att en dag i veckan ha en barnflicka som hämtar vid kanske tre på dagis, går hem med henne, ger henne färdig mat(bara att värma) och umgås med henne till vi kommer hem strax efter 6.

Vi har en kompis vars dotter är 15 år. Tror ni att hon är för ung för detta ansvar. Jag har ännu ej träffat henne. Bara min sambo som tycker hon är mogen för sin ålder. Hon är en sportig skötsam tjej. Men jag vet inte hur gammal bör en barnvakt vara tycker ni?

Vad skulle ni batala en barnvakt per timme?

• Svar på tråden hur gammal ska en barnvakt vara tycker ni?
  • AnnelieTyresö

Jag tycker hon är för ung.

• EJai

Jag tycker att den åldern som är på flickan i frågan kan vara okej om hon är mogen för sin ålder och verkligen förstår sin uppgift. Jag tycker en 100kr i timmen iallafall kan vara bra.

• jazzy

Min dotter är 12 o hämtar sin lillebror (2 år) varje måndag...

3 barnsmamma
  • Grolly

Annelie i tyresö, vad tycker du är en lämplig ålder?

Jazzy: Hur länge är din dotter hemma med sin lillebror själv innan ni kommer hem?

• jazzy

Hon får ca 100 kr/gång....

3 barnsmamma
  • AnnelieTyresö

Jag tycker 18 år.

En 15åring kan ju ha skola varje dag till 17, å kanske inte ens kan hämta kl 15.

• pussgurkan86

18+ tycker jag. jag hade aldrig gett en 15 åring så stort ansvar.

och ska det vara svart så tycker jag minst 70 kr i timmen.

• jazzy
    Grolly skrev 2009-09-21 18:58:26 följande:
    Annelie i tyresö, vad tycker du är en lämplig ålder?Jazzy: Hur länge är din dotter hemma med sin lillebror själv innan ni kommer hem?
    1,5-2 timmar....

Min son (16 år) hämtar oxå ibland när han har tid..
    Dom är även barnvakt om jag vill träna eller åka o handla utan barn...
    3 barnsmamma
  • Grolly

ja usch det är jättesvårt.

Så här innan jag träffat henne så känns hon verkligen på gränsen. Jag hade gärna sett att hon var något år äldre. Hon går i nian. Man minns ju inte riktigt hur det var när man själv var i den åldern. I och för sig så flyttede jag hemifrån direkt efter nian, tyckte jag var stor då.

Vem det nu än blir så ska jag skicka henne på utbildning i första hjälpen för barn har jag tänkt.

• pussgurkan86
    Grolly skrev 2009-09-21 19:11:37 följande:
    ja usch det är jättesvårt.Så här innan jag träffat henne så känns hon verkligen på gränsen. Jag hade gärna sett att hon var något år äldre. Hon går i nian. Man minns ju inte riktigt hur det var när man själv var i den åldern. I och för sig så flyttede jag hemifrån direkt efter nian, tyckte jag var stor då.Vem det nu än blir så ska jag skicka henne på utbildning i första hjälpen för barn har jag tänkt.
    varför inte ta en utbildad barnskötare istället som har precis gått ut gymnasiet??
Svar på tråden hur gammal ska en barnvakt vara tycker ni?