• MizzTessie

Normalt att känna mensvärksliknande smärtor i v.21?

Jag tänkte kolla om det är någon som vet om det är normalt att ha mensvärksliknande smärtor runt v.20-21? (jag är i v.20+1 idag) Det gör inte ont eller så, är mer molande i nedre delen av magen samt i korsryggen, ja precis som lite starkare mensvärk..

Vet ju att växtvärk är vanligt i början av graviditeten men kan man ha det nu oxå? Eller är det sammandragningar? I vilket fall, ska jag oroa mig?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 19:30
    Jo, kan ju tillägga oxå att jag har känt bebisens sparkar ganska tydligt innan men de senaste dagarna (just sedan "mensvärken" började) känns det som om den sparkar lite mindre.. blir lite orolig av det såklart..
  • Svar på tråden Normalt att känna mensvärksliknande smärtor i v.21?
  • LivetsUnderbaraStunder
    MizzTessie skrev 2009-09-21 19:27:57 följande:
    Jag tänkte kolla om det är någon som vet om det är normalt att ha mensvärksliknande smärtor runt v.20-21? (jag är i v.20+1 idag) Det gör inte ont eller så, är mer molande i nedre delen av magen samt i korsryggen, ja precis som lite starkare mensvärk.. Vet ju att växtvärk är vanligt i början av graviditeten men kan man ha det nu oxå? Eller är det sammandragningar? I vilket fall, ska jag oroa mig? Tacksam för svar! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 19:30 Jo, kan ju tillägga oxå att jag har känt bebisens sparkar ganska tydligt innan men de senaste dagarna (just sedan "mensvärken" började) känns det som om den sparkar lite mindre.. blir lite orolig av det såklart..
    ja det är normalt. Det växer jue :D. Har samma sak emellanåt.. ingen fara..
    Lycka till!
  • Lalalong

Är i vecka 23 och har det också.
    Antar som LivetsUnderbaraStunder att det är växtvärk. Livmodern växer ju hela tiden så

• MizzTessie

Tack för era svar! Växtvärk är ju bra! Ska till BM på mån och det ska bli så skönt att höra lill*ns hjärtljud för första gången! Då kommer jag nog oroa mig lite mindre tror jag.

• jazzkatten

vad sa din bm om värken? Jag har också haft som du beskriver, rejält molande värk i nedre delen av magen och korsryggen (som mensvärk gånger tio) den senaste veckan (är i v19+0 idag). Till saken hör att min mage har vuxit nästan explosionsartat senaste tiden så det kanske inte är så konstigt att det känns. Men man är ju lite orolig att det ska vara sammandragningar, jag vet inte riktigt hur man känner skillnaden tyvärr :(

• Mullan1

Ni kan inte ha foglossningar??? Det kan ju göra jätte ont i korsryggen... Jag fick foglossning när jag fött barn, först trodde jag nåt hade hänt med livmodern, men det var "bara" foglossningar...

Svar på tråden Normalt att känna mensvärksliknande smärtor i v.21?