• Justess

Hur får man kontakt med ett medium?

Min bror gick bort för ett år sedan. En tid efter hans död började jag drömma att han kom tillbaka. Alla drömmar har samma handling fast i olika miljöer. Jag drömmer också alltid att jag i drömmer tänker: "Det ÄR ingen dröm, det är på RIKTIGT." Eftersom drömmarna är så otroligt verkliga har jag ibland funderat på om det är så att jag faktiskt har någon slags kontakt med min bror via drömmarna.

För att få reda på hur det ligger till skulle jag vilja träffa ett medium. Vet dock inte hur man går till väga. Vill vara säker på att det är ett seriöst medium.

Är inte 100 % övertygad om att det finns ett liv efter detta men oftast tror jag det. Känns bara som om jag vill bli överbevisad .

• Svar på tråden Hur får man kontakt med ett medium?
  • Lilla jag76

Hej!

Det är precis så som du säger att du HAR kontakt med din bror i drömmarna.
    Det är så de oftast förmedlar sig till oss för när du sover så lämnar din själ kroppen och ger sig ut på en resa och då är det lättare för andevärlden att kontakta oss.
    Det kanske är så att det är du som är och besöker honom?!
    Det kan vi aldrig veta men du kan känna dig säker på att ni har en kontakt genom drömmen och just precis så där som du beskriver det, att man känner och tänker i drömmen att det här är ingen dröm, precis så verkligt brukar det kännas när de kommer till oss.

Jag skulle rekommendera dig att gå till ett medium.
    Där kan du få svar på alla frågor som du undrar över.

Lycka till med vad du än tar för dig!
    Med värme Lina

• Justess

Tack för svaren!

Sisu, är själskristallen verkligen seriöst? Kändes så kommersiellt när jag gick in på deras hemsida .

Eftersom jag bor i Västernorrland, Örnsköldsvik, så undrar jag väl egentligen om det finns något medium inom länet som man kan kontakta. Tips emottages tacksamt .

Andra tips, tolkningar och synpunkter på min dröm och min fråga emottages också tacksamt!

• Alvi

Tess: Pehr Trollsveden som är där har jag hört MYCKET gott om.... Och visst, de har "betalnummer", men nån förklarade för mig att det kostar lika mycket för ett samtal på kanske en halvtimme, som det skulle gjort att träffa dem i verkliga livet...

• Justess

Ok

Fast jag skulle nog vilja träffa ett medium personligen, inte ringa en betallinje...

• Alvi

Tess: Nej, inte såvida jag vet att det är en erkänd duktig medium jag får prata med... De har även sagt att ibland kan det vara lättare att kanalisera via telefon, för då f¨r de inte massa intryck av personen....

• Justess

Tja, det kanske du har rätt i . Men för _mig_ skulle det kännas bättre att träffa mediet personligen. Men i brist på medium i mina trakter kan jag kanske tänka mig att ringa.

• Alvi

Nu har jag varit på storseans med Pehr Trollsveden... Han kom tyvärr inte till mig, och jag hörde bara en av de han kom till, i bakgrunden, och hon var lyrisk över att han hade beskrivit nån farfar eller så....

Tror absolut att han är duktigt! Han håller ju i kurser och allt möjligt...

Svar på tråden Hur får man kontakt med ett medium?