• Angelflikkan

pimpa ikeamöbler

har någon tips på hur man pimpar lite tråkiga vanliga ikeamöbler?

• Svar på tråden pimpa ikeamöbler
  • lia76

måla om dem i glada färger, köpa "wallies" och sätta på dem (sådana här tapetfigurer)

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • Freiya

jag har sett att folk har tex billy-bokhyllor som ju e ganska tråkiga annars, men de har satt en snygg list längst upp mot taket så att de ser platsbyggda ut. jättesnyggt! de måste iofs ha ganska lågt i tak för såå långa e ju inte billyhyllorna..!

• Frk Svår
    Freiya skrev 2009-09-21 21:11:22 följande:
    jag har sett att folk har tex billy-bokhyllor som ju e ganska tråkiga annars, men de har satt en snygg list längst upp mot taket så att de ser platsbyggda ut. jättesnyggt! de måste iofs ha ganska lågt i tak för såå långa e ju inte billyhyllorna..!
    Det finns (eller iaf har funnits) påbyggnadsdel på Billy så den blir högre, de kanske har en sådan?
  • Freiya

Frk Svår skrev 2009-09-21 21:15:06 följande:

Det finns (eller iaf har funnits) påbyggnadsdel på Billy så den blir högre, de kanske har en sådan?
    ahaaa mycket möjligt!
  • Frk Svår
    Freiya skrev 2009-09-21 21:20:45 följande:
    Frk Svår skrev 2009-09-21 21:15:06 följande: ahaaa mycket möjligt!
    Det lät himla snyggt iaf, att bygga in hyllorna så de ser platsbyggda ut
  • Koloraturell
    Freiya skrev 2009-09-21 21:11:22 följande:
    Vi har två Billyhyllor som vi har borrat en gardinstång på och hängt upp hanklängder på :) lätt att byta tyg när man känner för det och dessutom döljer det allt man förvarar (här har vi hyllorna i köket, och de rymmer allt från tuschpennor till verktyg och glödlampor)
  • Freiya

Frk Svår skrev 2009-09-21 21:22:30 följande:

Det lät himla snyggt iaf, att bygga in hyllorna så de ser platsbyggda ut
    ja det vr väldigt snyggt. tror det va i nån nredningstidning jag sett det. det ger ju en helt annan karaktär till hela rummet.
  • Zixi

ikeahacker.blogspot.com/

Själv har jag målat om byråer (Robin) från IKEA och korsat en taklampa (Knoppa) med en uplight. Använder en gammal ommålad IKEA bokhylla som skohylla (rymmer många skor). Sätter ALLTID nya handtag på IKEAmöbler för att de ska bli lite mer personliga.

Pimptips är: måla om, tapetsera möbler, montera på spegelglas på möbler, klista snyggt tyg på möbler och givetvis nya handtag!

• Angelflikkan

åh så många tips..
    mera mera!

• Mamsis

Tapet på bakstycket till hyllor.

Sätta lister utanpå som många skrev, blir kanonsnyggt även om man inte har ända upp i taket.

Sätter man list som liksom går upp utanpå nedersta hyllan (svårt att förklara) så ser det mer gammeldags ut. Kolla på tex gamla köksskåp, de har sockeln utanpå, inte indragen under.

Pärllist kan man använda också och sätta på kanterna. Det finns många fina lister att välja på.

På Expedithyllorna kan man sätta ben, tex de som är till köken så ser de lite annorlunda ut.

Svar på tråden pimpa ikeamöbler