• Ninnis75

Vi i vecka 17.Hur mår ni?

Hej
    Hur mår ni andra ivecka 17 ?

Jag har besvär med illamående fortfarande & molvärk.

Efter en hel dag känner jag mig trött i ryggen.

Har en dotter på 9 månader så vila dagtid förekommer knappast :D

Har ni känt av någon liten därinne? Jag kände häromdan och igår,det är en härlig,märklig känsla måste jag säga..

• Svar på tråden Vi i vecka 17.Hur mår ni?
  • gockan78

Jag är i vecka 17 och jag har mått bättre kan jag säga... Jag är fortfarande konstant trött och har huvudvärk dagligen:(
    När jag väntade min dotter så mådde jag inte dåligt så här länge, väntar och längtar efter den "strålande andra trimestern" när det väntas att det ska vända och man mår toppen... Rörelser har jag känt lite av:) det är verkligen en fantastisk känsla!!!

• prinsessanTyra

Hej!!
    E oxå i v.17..å mitt illamående har avtagit något..men vissa dagar kommer det.
    Med sonen varade det tom v 20..så jag e glad!!
    Är oxå extremt trött, men jag vilar efter lunch m sonen (10mån), vilket e hur skönt som helst.
    Annars e det rätt ok än så länge..väx-värk å rörelser..men d e ju bara mysigt!

Läntar t ultraljudet om 2 v...det e väl då allt kommer på plats!

• 1up

Aptitlöshet, den förbannade tröttheten och svedan i ryggen. Annars är det rätt okej. Det sliter och drar i ljumskarna om jag reser mig för hastigt, och molar en del.. men jag känner ett litet sprill ibland, och det gör det så värt det. :)

• frökenBea

Hej!
    Mår bättre nu, dock en o annan kräkning men inte så ihållande illamående som jag hade fram till v 15. Det var hemskt. Är också piggare nu, började jobba för knappt två v sedan efter att ha varit hemma v 8-15. Men man känner förstås av att det inte bara är jag som använder min energi, är helt slut när jag kommer hem från jobb!
    Tyckte mig känna lite fladder i magen några tillfällen i v 13-14 men sen har jag inte känt något alls! Blir lite orolig för det. Detta är tredje barnet, har för mig att jag kände i v 17-19 nån gång med de andra. Det är iof sex år sedan sist men ändå.

• 1up

Är det inte de här veckorna som kallas för "spökveckorna"..? För att de initiala symptomen klingar av, och för att barnet inte riktigt "kvicknat", ännu..?

• smucken

Fortfarande illamående ibland, svårt med "lagad" mat. Äter helst typ fil och musli.
    Huvudvärken tycks äntligen ha släppt men då kom förstoppningen som ett brev på posten istället...

Mådde bra i stort sätt hela tiden med dottern så det här är en ny upplevelse.
    Har haft lite "sprattel" ca 1 1/2 vecka, en riktig knuff igår.

Har en vecka kvar till ul, längtar, hoppas bara att sambon får komma med...

• ladysoul77

Jag går in i v.17 idag. Jag mår faktiskt oförskämt bra. Mådde illa fram till v.11 sedan dess har jag varit pigg och känt mig ganska oberörd av graviditeten. Det jobbigaste just nu är i så fall att jag redan börjat få en del sammandragningar och det känns lite obehagligt. Med min dotter mådde jag lite dåligt psykiskt. Jag var väldigt orolig och ängslig hela tiden. Det är jättestor skillnad nu! Vilket får mig att börja fundera på om det är en liten kille därinne..

Jag har en otrolig aptit (det har jag annars med iofs) men det gäller att äta på klockslagen, annars kommer illamående och yrsel som ett brev på posten.

Syns det mycket på er? Folk har kunnat se från v.14 att jag är gravid. På kvällen ser jag ut att vara i 6:e månaden...

• ladysoul77
    frökenBea skrev 2009-09-22 10:24:15 följande:
    Hej! Mår bättre nu, dock en o annan kräkning men inte så ihållande illamående som jag hade fram till v 15. Det var hemskt. Är också piggare nu, började jobba för knappt två v sedan efter att ha varit hemma v 8-15. Men man känner förstås av att det inte bara är jag som använder min energi, är helt slut när jag kommer hem från jobb! Tyckte mig känna lite fladder i magen några tillfällen i v 13-14 men sen har jag inte känt något alls! Blir lite orolig för det. Detta är tredje barnet, har för mig att jag kände i v 17-19 nån gång med de andra. Det är iof sex år sedan sist men ändå.
    Jag tyckte också att jag kände av sprattel i v.14 typ, men nu har jag inte känt något på ett tag. Det skulle vara skönt om man fick känna något snart, för än har jag inte fått höra hjärtljud och jag tror nästan inte att jag är gravid ibland.. Ska på UL om 2 veckor och jag LÄNGTAR så mycket!!!
  • Ragnelutta

Åh vad kul med fler blivande mödrar i vecka 17!

Jag mår fortfarande illa, men det har lättat rejält. Sprattel har jag känt emellanåt i två veckor och jag älskar det.

Någon mer än jag som har problem med envisa mardrömmar!? Har drömt om alla möjliga hemskheter i 3 veckor och jag brukar aldrig drömma mardrömmar i vanliga fall.

Idag fick jag veta att min kusin som var i vecka 15 fick missfall inatt Hon ligger på sjukhus då hon förlorat mer än en liter blod. Läskigt.

• Mamma Evve

Jag går också in i v 17 om 2 dagar. Mitt illamående e näst intill helt borta men tröttheten finns kvar och huvudvärk i mellanåt. Ska på UL 12/10 och jag längtar så mycket. Jag har känt som lite bubbel i magen vissa dagar. Vet inte om det e bebis som börjat röra på sig eller om det kan vara nåt annat. Ser iaf fram emot att få känna rörelserna ordentligt snart. Jag har börjat få en liten mage. Fick höra på jobbet förra veckan att nu kan jag inte dölja att jag e gravid längre.

Längtar till mars när lilla bebis kommer.

Lycka till alla här inne

*kramar till er*

Svar på tråden Vi i vecka 17.Hur mår ni?