• Miss Cee

Nytt illamående i slutet av graviditeten?

Jag mådde illa i början de "vanliga veckorna" och åt postafen mot det vilket funkade bra.
    I min naivitet trodde jag att illamående skulle vara ett minne blott när det väl försvann runt v.15, men fan vad jag bedrog mig.

Sedan vecka 30 ungefär har illamåendet kommit tillbaka (är i v.37 nu). Jag mår illa nästan hela dagen. Troligen beror det på att det inte finns plats i magen. Jag kan äta 1/3 macka innan jag blir tokillamående, och så sitter man där och är svinhungrig men kan inte äta för att det är för fullt i magen och man mår illa. En vanlig middag tar 40 min att få i sig. för jag måste pausa och äta extremt långsamt för att inte spy.

Har aldrig hört talas om det här innan, att illamåendet kommer tillbaka.
    Någon annan som är drabbad?
    Har ni någon annan förklaring än min (att det är "fullt" i magen eftersom barnet är så stort??).

Trodde också att det skulle bli bättre när magen började sjunka men det har fan inte märkts av här.

• Svar på tråden Nytt illamående i slutet av graviditeten?
  • Delphin80

Hej

JAg mådde extremt illa i början av grviditeten så när det försvan runt vecka 20 var jag överlycklig men nu är jag i vecka 35 och har haft det nu i två veckor och det blir värre för varje dag.

Fick panik när jag fick illamåande tillbaka då jag hade ett helvete fram till vecka 20. Så jag får äta små portionen samt dricka bara i små klunkar.

• redneck girl

jag börjar må illa på slutet igen.

• Jesster

Det är ganska vanligt att må illa i slutet av graviditeten. Bebisen är rätt stor och trycker på de inre organen.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Lanish

jag håller med. v 37 och jag har mått illa som attan på kvällarna sedan 2 veckor tillbaka

• Sally

Jag mådde hur bra som helst i början och nästan hela graviditet, men nu (vecka 35) mår jag också ganska illa! Det började kanske vid v. 32-33. Jag kan inte heller få i mig så mycket mat, dock är det inte lika extremt för mig som för TS. Jag spyr från glass nu (!!) och om jag äter även lite för mycket, och även mår illa om jag är hungrig. En balansgång...

• Lozzen

Åh,jag vet hur det är att må illa..har mått illa sen v 6 och håller på än,är i v 38+1 idag:)VARJE morgon har jag spytt,inlagd på lass båda grav i v 10 för uttorkning..Kanske inte var det du ville höra men du är inte ensam skulle jag säga,tyvärr!Fick Lergigan utskrivet,men åt det bara fram till ca v 20,sen tänkte jag ge mig faaan på att klara mig!Hoppas du mår liiite bättre snart iaf!kram å sköt om dig.

• ConcreteAngel

Jag tycker att allt har börjat lukta illa igen
    Är i v 38

• Minxy

När jag väntade första barnet mådde jag inte det minsta illa i början av graviditeten - däremot så började jag må illa runt v.35

Lär väl bli samma den här gången....är i v.30 nu och har inte mått illa alls, men om 5 vecor lär det väl slå till med full kraft *suck*

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Miss Cee

Inte för att jag önskar olycka över er, men det kändes ändå skönt att höra att någon annan varit med om det här, och inte bara jag. Har nämligen aldrig hört talas om det här problemet...

Då vet jag iaf att det inte är något exeptionellt fel på mig. Ska köpa en ny omgång med postafen som tog mig igenom de första månaderna.

Tack alla!!

• Reflexa1
    Lanish skrev 2009-09-22 06:51:45 följande:
    jag håller med. v 37 och jag har mått illa som attan på kvällarna sedan 2 veckor tillbaka
    Samma här, började i vecka 36. Jag mår lite illa till och från, och det kommer på kvällstid. Igår kväll fick jag bara gå och lägga mig och vila, kändes  nästan som ett yrselanfall :/  Stackaren får väll inte plats i magen, jag kan stoppa i mig något att äta typ hela tiden;)
Svar på tråden Nytt illamående i slutet av graviditeten?