sörjer skrev 2009-09-22 13:17:45 följande:
Oj, det var en lång behandling. Jag skulle ta en tablett, sedan vänta 3-4 dagar och ta en till om det inte blev bättre.Jag skulle absolut ta 1-2 tabletter om jag var du, det kan ju vara pga antibiotikan. Beror infektionerna på förändrad PH balans pga graviditet så är det ju svårt att ta bort orsaken (graviditeten). Tveksamt om jag skulle äta upprepade behandlingar under graviditet. Det är inte fullt testat på gravida även om det troligtvis inte är någon fara att äta dem i andra och tredje trimestern. Du måste avgöra själv med din läkare hur du ska göra. Har du ingen effekt alls efter de första två tabletterna så gå tillbaka till läkaren och be om att få prova något annat. De hjälper inte mot alla varianter av svamp.
Okej, jag förstår! Jag tänkte avvakta nu när jag tagit ett piller! Det känns SÅÅÅÅÅ jobbigt när jag varit tvungen att ta sammanlagt 3 antibiotikakurer mpt UVI och flunsa. Jag är HELT slut. Varit sjukskriven hela september nästan! Mår så illa av alla piller, även om jag gjorde det redan innan. ..och har såå jobbigt huvudvärk... Suck! ..men bebis verkar må bra enligt BM, känns viktigt iaf!