• Hjärtatlängtar

min bebis skriker/grymtar/knorrar i sömnen...

Vi håller på att bli galna här hemma, våran 5 v gamla bebis låter heeeela tiden när hon sover.. och hon låter högt!!!!... det ljudet som är mest är det här grymtandet eller vad man ska säga... hon grymtar kanske 10 ggr på 5 min så håller hon på hela tiden när hon sover!!!!....... Är det någon som har det lika dant??? börjar bli lite smått orolig nu, det blr ju aldrig bättre? och vet någon vad det beror på???

• Svar på tråden min bebis skriker/grymtar/knorrar i sömnen...
  • trollflikka

Min lilla kille som är 2 veckor idag håller på så i sömnen med. Jag vaknar vid varje ljud han gör och jag tror hela tiden att han är vaken. Så det blir mycket spring för mig på nätterna bara för att sambon ska få sova nu när han har börjat jobba igen.

Vet inte vad det beror på, men man får hoppas på att det blir bättre

♥ 090908 Ian ♥ Blogg: trollflikka.blogg.se
  • Hjärtatlängtar
    trollflikka skrev 2009-09-22 07:42:48 följande:
    Min lilla kille som är 2 veckor idag håller på så i sömnen med. Jag vaknar vid varje ljud han gör och jag tror hela tiden att han är vaken. Så det blir mycket spring för mig på nätterna bara för att sambon ska få sova nu när han har börjat jobba igen. Vet inte vad det beror på, men man får hoppas på att det blir bättre
    Nä, det är skitjobbigt. Nu är ju vi så vana vid att hon låter hela tiden så jag går bara upp när hon börjar gråta nu. Men det är så jobbigt vi kan inte ha henne sovande inne hos oss pga att hon låter som bara den, och som du säger, min sambo jobbar ju med :/...
  • Ani08

Vår 2 månaders tjej låter oxå en hel del när hon sover men man vänjer sig & sållar bort det! Man lär sig efter ett tag skilja mellan "sömnläten" & "jagärvaken&villminsannupp!!"
    Den första tiden sov hon i sin vagn som jag hade bredvid sängen. På det viset kunde jag kolla till henne utan att behöver springa en massa & väcka maken mer än nödvändigt.
    Nu sover hon i egen säng i vårt sovrum. Hon somnar oftast om/tystar efter ngra minuter om man inte är uppe & stör/väcker henne ännu mer.

Lycka till!

• Hjärtatlängtar
    Ani08 skrev 2009-09-22 09:40:20 följande:
    Vår 2 månaders tjej låter oxå en hel del när hon sover men man vänjer sig & sållar bort det! Man lär sig efter ett tag skilja mellan "sömnläten" & "jagärvaken&villminsannupp!!"Den första tiden sov hon i sin vagn som jag hade bredvid sängen. På det viset kunde jag kolla till henne utan att behöver springa en massa & väcka maken mer än nödvändigt.Nu sover hon i egen säng i vårt sovrum. Hon somnar oftast om/tystar efter ngra minuter om man inte är uppe & stör/väcker henne ännu mer.Lycka till!
    '
    det är lätt för oss att veta när hon är vaken och vill upp, då skriker hon :)...
  • crispy

kör öronproppar här med! då ligger ändå lilltjejen i rummet bredvid men jösses vad hon kan låta i sömnen... är 11v gammal

• Hjärtatlängtar
    allakantralla skrev 2009-09-22 13:34:20 följande:
    Vi hade det också så. Började sova med öronproppar som sållade bort det där gnufflandet.
    hehe det gör vi :)... men hur lång tid tog det innan eran bebis slutade låta??
  • Hjärtatlängtar
    crispy skrev 2009-09-22 13:58:01 följande:
    kör öronproppar här med! då ligger ändå lilltjejen i rummet bredvid men jösses vad hon kan låta i sömnen... är 11v gammal
    åhh vad skönt å höra, våran är lika dan :)
  • theogos

min lille hade ont i magen mycket från 2 veckor och en månad framåt. åt alldeles för mycket, gick upp ett halvt kilo i veckan. nu är han 2 månader och magen är mjuk o go och vikt kurvan har planat ut och lillgrisen har försvunnit mestadels iaf, tycker ej gubben som sover i ett annat rum. han vaknar fortfarande flera gånger per natt o vill äta men ont i magen och knorr ljuden är borta, lät som en vildkatt till attack ibland också :)

• Emmsan25

Våran dotter lät också mkt i sömnen de första veckorna. Men det visade sig att hon troligen var hungrig för hon gick inte upp i vikt som hon skulle. Nu när hon får både bröstmjölk och ersättning har grymtningarna slutat och hon sover mkt djupare.

Svar på tråden min bebis skriker/grymtar/knorrar i sömnen...