• mithrandil

frågor om pendel

Jag har varit jättedålig på att använda mig av min pendel i det sista och känner att jag legat av mig litegrann. Nu när jag har försökt så har jag bara fått "vet inte" eller "kanske" som svar på mina frågor. Fram tills igår kväll.
    Men då hade pendeln helt plötsligt "bytt språk".

Min pendel brukade alltid cirkla till höger som "ja" pendla vågrätt som "nej" och pendla lodrätt som både "vet inte" och "kanske" men igår pendlade den lodrätt som ja och pendlade vågrätt som nej. Brukar en pendel göra så att den byter sättet att svara på? har aldrig varit med om det innan.

Pendeln har heller aldrig ljugit för mig innan, allt jag frågat om har visat sig stämma till 100% och igår sa den att jag var gravid, men jag testar negativt.
    Har pendeln slutat fungera?

Vilken hand ska man hålla pendeln i för att någon annan ska kunna svara genom den och vilken var det man höll i för att få svar från sitt eget undermedvetna?

Någon som vet mer om pendling än vad jag gör som har några svar?

• Svar på tråden frågor om pendel
  • mithrandil

Tack för era svar.. men jag är inte intresserad av liknande inlägg och undanber mig sånt. Alla har rätt till sin egen tro.

• R Franklin
    mithrandil skrev 2009-09-22 14:09:49 följande:
    Alla har rätt till sin egen tro.
    Varför nöja sig med att tro? När det gäller pendlar, slagrutor mm så vet man hur det fungerar. Bara att följa pearshapedbastard länk.
  • mithrandil

R Franklin skrev 2009-09-22 16:02:19 följande:

Varför nöja sig med att tro? När det gäller pendlar, slagrutor mm så vet man hur det fungerar. Bara att följa pearshapedbastard länk.
    Jag har läst det där innan, fast jag vet inte om jag är övertygad.
    Hur kommer det då sig att jag i sådana fall "gissat" och styrt pendeln rätt alla gånger när jag själv inte vetat om svaren? Ja.. jag vet helt enkelt inte. Men det är ganska så roligt och jag tänker inte låta någon säga att det inte fungerar.
  • pearshapedbastard
    mithrandil skrev 2009-09-22 16:05:12 följande:
    Jag har läst det där innan, fast jag vet inte om jag är övertygad. Hur kommer det då sig att jag i sådana fall "gissat" och styrt pendeln rätt alla gånger när jag själv inte vetat om svaren? Ja.. jag vet helt enkelt inte. Men det är ganska så roligt och jag tänker inte låta någon säga att det inte fungerar.
    Rätt varje gång? Är du helt ärlig nu?
    Om du har med "vet ej" och "kanske" som möjligheter finns det sammanlagt åtta olika utfall (på ja/nej frågor). Räknar man vet ej och kanske svaren som ovissa så är det bara en fjärdedels chans att svaret är helt fel. Detta om svaren är helt slumpmässiga. Lägger du till lite sunt förnuft i ekvationen bör du "ha rätt" i en väldigt stor del av fallen då du får ja eller nej av pendeln...
  • Hjartesjalen

TS, vad jag har last sa kan det andra sig plotsligt om energierna andras kraftigt runt dig som manniska el pa nagot annat satt..

• R Franklin
    Hjartesjalen skrev 2009-09-24 08:00:00 följande:
    TS, vad jag har last sa kan det andra sig plotsligt om energierna andras kraftigt runt dig som manniska el pa nagot annat satt..
    Absolut, skulle du t.ex komma nära ett svarthål där tyngdkraften snabbt ändrar sig så nog skulle pendeln reagera alltid.
  • Hjartesjalen

R Franklin skrev 2009-09-24 15:29:53 följande:

Absolut, skulle du t.ex komma nära ett svarthål där tyngdkraften snabbt ändrar sig så nog skulle pendeln reagera alltid.
    Sjalvklart!
Svar på tråden frågor om pendel