Glassbomb
Ska ha kalas 10/10. Hur lång tid innan kan man göra glassbomben? Kommer vara med glass, grädde, godis och chokladsås
Ska ha kalas 10/10. Hur lång tid innan kan man göra glassbomben? Kommer vara med glass, grädde, godis och chokladsås
puffar
Menar du själva glassen du ska ha i frysen eller att dekorera den?
Glassen kan du göra rätt lång tid innan (lite beroende på hur mycket grädde och äggula du har, för den ska ju smaka färskt). Dekorera (med grädde, godis och chokladsås) gör man ju strax innan servering.
Nej, jag ska inte göra glassen själv. Jag ska ha grädde och godis inne i bomben alltså. Så frågan är när jag kan blanda ihop och frysa allt
Nu...
Men varför gör du inte glassen också själv? Det blir ännu bättre!
du ska inte blanda ihop och frysa för tidigt, alltså inte redan nu. glassen blir sockrig på något sätt. inte gott. och använd inte egen glass, smakar bara lök!!! frys två dagar innan och ta upp i god tid och dekorera precis innan. perfekt bomb!
Tackar, tackar för tipsen. Kommer inte göra glass själv, vill ha det så enkelt som möjligt eftersom jag kommer stå med en nyfödd också mitt i allt. Ska nog köpa hem allt snart så är iaf det gjort och sen blanda det ett par dagar innan