• Anonym

Instabil pappa

Pappan och jag har ett beslut på att pappan skall ha vårat barn varannan helg. Vi har gemensamvårdnad.
    Men problemet är att pappan i perioder blir ganska agressiv och otrevlig.
    Just nu så vet jag att han inte har något jobb.
    Jag och barnet skall flytta närmare honom. Frågade om han också kunde komma på föräldra möte på nya dagis men det kunde han inte.
    Verkar som han inte finner något intresse i vårat barn.
    Och nu i helgen kan han inte ha vårat barn för han har annat att göra.
    Gör inte något men jag känner att det är helt ok eftersom han inte verkar må bra psykist igen.
    Vad kan man göra då man känner att det inte känns bra att skicka sitt barn till en pappa som har otroligt instabilt humör.
    För vi har ju ett beslut om varannan helg från tingsrätten.

• Svar på tråden Instabil pappa
  • Anonym (insatt)
    Anonym skrev 2009-09-22 10:21:40 följande:
    Pappan och jag har ett beslut på att pappan skall ha vårat barn varannan helg. Vi har gemensamvårdnad.Men problemet är att pappan i perioder blir ganska agressiv och otrevlig.Just nu så vet jag att han inte har något jobb.Jag och barnet skall flytta närmare honom. Frågade om han också kunde komma på föräldra möte på nya dagis men det kunde han inte.Verkar som han inte finner något intresse i vårat barn.Och nu i helgen kan han inte ha vårat barn för han har annat att göra.Gör inte något men jag känner att det är helt ok eftersom han inte verkar må bra psykist igen.Vad kan man göra då man känner att det inte känns bra att skicka sitt barn till en pappa som har otroligt instabilt humör.För vi har ju ett beslut om varannan helg från tingsrätten.
    - om frågan om hans mående är upptagen och granskad i tingsrätten är det inte mycket du kan göra - mer än att skydda ditt barn om situationen förvärras eller blir akut! En förälders främsta uppgift är alltid (enligt lagen) att skydda sitt barn från att fara illa!
  • Anonym (2barns mamma)

Är han instabil mot barnet?

Jag har även haft det så med, min dotter är nu 6år, han var väldigt instabil i humöret mot mig men aldrig mot henne.

Svar på tråden Instabil pappa