• MSMA123

Stämmer familjelivs graviditetsuträknare?

Enligt familjelivs graviditets uträknare så har jag gått 6 fulla veckor idag. Idag ska jag på gynundersökning tror ni jag då kommer bli tillbakaflyttad lr framflyttad? för antar att det kanske inte stämmer exakt här på familjeliv?..någon som kanske vet.. bara en liten fundering blir då spännande att se!

• Svar på tråden Stämmer familjelivs graviditetsuträknare?
  • Denizkizi

Jag gjorde ett vul i v.6 ungefär och då mätte hon inte utan kollade bara så ndet var ett foster och att hjärta slog, hon sa det var onödigt att mäta då pga av att dte är så svårt att se så små foster. Så jag tror inte hon kommer flytta dig något kanske bara sga att det stämmer ungefär med vad du tror :)
    lycka till!

• MSMA123

Jaha okej, så dom kan bara säga på ett "ungefär" då eller? :)

• MSMA123

Får man se de lilla dom ser på skärmen när dom gör ultraljudet? Alltså brukar dom visa eller måste man fråga om man vill se? Fast man kanske inte ser så mkt? :p

• Atamon

De kan vara ganska så exakta och det finns fall där det blir helt fel. Jag gjorde ett VUL i vad läkaren den dagen precis uppskattade till precis 6+0 (gjorde VUL tidigt med anledning av tidigare utomkvedshavandeskap) vid RUL i vecka 18 så flyttades jag en dag framåt. Det var så enkelt och tydligt att mäta det lilla som pulserade så det var säkert utifrån det som det gick så bra att uppskatta, men det är ju inte hos alla som det går att se att hjärtat slår så tydligt så tidigt - och det behöver inte betyda att det är något "fel".

• Atamon
    MSMA123 skrev 2009-09-22 10:37:57 följande:
    Får man se de lilla dom ser på skärmen när dom gör ultraljudet? Alltså brukar dom visa eller måste man fråga om man vill se? Fast man kanske inte ser så mkt? :p
    Ja, vi fick se. Läkaren vände skärmen mot sig först men sedan mot oss. Man ser inte så mycket, i vårt fall var det en liten rund ärta som pulserade och slog. Men det var ändå helt fantastiskt!
  • Julia08

För mig stämmer graviditetsuträknaren. Jag vet vilken dag bebisen blev till på och det stämmer med FL´s uträkning på befruktningsdatum i varjefall...

Svar på tråden Stämmer familjelivs graviditetsuträknare?