• Tuttifrutti1

Ni kring v 11, hur mår Ni?

Hur mår alla ni som är runt vecka 11?

Själv mår jag illa konstant, tröttheten är hemsk, noll energi, molvärk till och från. Idag har jag en helt hopplös dag med tårar i ögonen. Det känns som att snart ger jag upp!! Jag längtar så otroligt efter mat, att få äta och tycka det är gott.

Jag mådde aldrig så här med dottern. Hoppas det går över snart!   

• Svar på tråden Ni kring v 11, hur mår Ni?
  • liten jordgubbe

Går in i v12 idag och mår precis som du beskriver{#lang_emotions_frown} hoppas verkligen det vänder snart? Har inte alls mått så här kass mina tidigare graviditeter.

Håller tummarna för att du också mår bättre snart.
  • längtar2009

Är i v 11 och känner samma. Längtar verkligen efter att vara sugen på mat och att tycka något är gott! Jag mår ff illa och har de senaste dagarna haft konstant huvudvärk. Ligger i sängen flera timmar innan jag orkar gå upp. Känner mig något bättre på e m dock men det är väldigt oförutsägbart.

Jag har börjat fundera på om jag verkligen får i mig tillräckligt med näring. Kanske därför huvudvärken kommer. Känner konstant hunger och att knapra kex blir man ju inte så mätt på =) Vaknar t ex flera ggr på natten för att jag måste äta ngt.

Träna, äta nyttigt mm som det står överallt att man ska göra - glöm det! Är glad om jag orkar gå ner på stan och tb.

• bmbengtsson

Jag kan bara äta små portioner, men är hungrig efter bara 2 timmar igen, har inte mått illa men är fisig och svullen i magen. Dessutom blir jag trött o irriterad efter minsta lilla ansträngning

• nemo08

Är också i v.11 och mår illa till och från. Mådde illa förra graviditeten också då jag väntade min son, men det gick över vid v 12 så jag hoppas på detsamma nu....! Är glad att jag inte jobbar, är fortfarande mammaledig men stackars lilla gubben som får ha en trött och illamående mamma här hemma. Men försöker 'må bra' för hans skull på dagarna iaf. Sen får pappa ta över efter jobbet =)
    Enda suget jag har är skogaholmslimpa och vindruvor! Mat- vad är det....?! =)
    Och kissnödig är jag oxå, typ hela tiden- är inte ni det?!

• Tuttifrutti1

Åh, det är inte bara jag som håller på att bli knäpp!

Jag undrar hur mycket kroppen orkar med? Gå runt och må illa och knapt få i såg någon mat kan inte vara bra? Jag pinar iaf i mig en vätskersättningstablett varje kväll. Inte ens iskallt vatten smakar gott numera. 

Vad jobbar alla ni med? 
    Jag har ett kontorsjobb så att sitta framför datorn 9-17 kan jag lova är en pina! Mina ögon går i kors många ggr under dagen  

Nej en riktigt fet måltid skulle sitta fint. Gud så jag längtar!!!

nemo08: Hihi, skogaholmslimpa går hem hos mig med, med leverpastej och saltgurka på. Mmm...  

• Kevlarsjäl

11+3 idag och jag är konstant illamående. Sjukskriven sen 4 veckor tillbaka. Mår illa från att jag kliver upp på morgonen tills jag lägger mig på kvällen. Måste äta varannan timme annars är det kört och jag kräks. Ibland kräks jag ändå. Det är fullkomligt vidrigt. Jag har en dotter på 16 månader hemma och det känns så deppigt att inte kunna ta hand om henne riktigt. Kämpar för att orka ta henne efter dagis 3 dagar i veckan (2 dagar är maken pappaledig) tills mannen kommer hem. Hon undrar ju såklart varför mamma bara ligger i sängen.

Har testat Lergigan comp men det var helt verkningslöst på mig. En dag i taget men jag vill bara att detta ska vara över. Jag är så trött på att äta. Smörgåsar blir det alltför mycket och jag är så LESS på det.

Positivt inlägg detta...

• M  och  M

Jag är i v.11 och mår rätt bra. Trött och uppsvullen mage och anfådd och lite snurrig av järnbrist, men annars helt okej. Kan bli tvärillamående, men det går över på två sekunder. Är hungrig och sugen på mat och allt annat också, så det är ju skönt. Försöker sova och ta det lugnt mycket och vara ute och röra på mig mycket.

• M1982

Är i 11+0 idag och mår ganska bra. Illmående har avtagit, men det gjorde det för ganska många veckor sen. Hade bara en period på cirka 2 veckor då jag mådde illa. Har mest ryggont och ömma bröst nu. Molvärken kommer igår. Det som är mest jobbigt för mig är att jag fått eksem på armarna och det kliar något fruktansvärt. Annars mår jag som sagt var bra, kommer nog ganska lindrigt undan. Såg den lille på VUL igår och det var helt fantastiskt. :)

Svar på tråden Ni kring v 11, hur mår Ni?