• Gardinstång

Mellanrumsborstar du tänderna?

Har fått order av min tandläkare att göra det. Och blev jätteförvånad över all skit som sätter sig mellan tänderna som man inte får bort med tandtråd heller! Tips, köp sådana. Dem är jättebra och bidrar samtidigt till en fräsh andedräkt. Nu när jag ändå skriver här så rekomenderade han mig att INTE skölja med listerine utan med flux...

Hejhej!

• Svar på tråden Mellanrumsborstar du tänderna?
  • Kan inte bli bättre än såhär

Ja jag har påsar i bilen och använder varje dag.

• Kristin24

Listerine ger missfärgningar på tänderna och sliter har jag för mig.
    Har inte mellanrumsborstar men kör med tandttård och tandborste...ska nog skaffa mellanrumsborstar, mamma använder sånna.

• Maax

Självklart gör jag rent mellan tänderna, varför skulle man vilja lämna matrester och bakterier kvar där?

Listerine innehåller inte så mycket flour som tex Flux, sen är det väldigt mycket alkohol i (ca 22%) som har en uttorkande effekt på slemhinnorna.

• Stårschan

Nope. Jag har inga mellanrum alls mellan tänderna. Det är precis på håret att det går att tvinga ner tandtråden mellan dem...

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Gardinstång
    Maax skrev 2009-09-22 11:00:55 följande:
    Självklart gör jag rent mellan tänderna, varför skulle man vilja lämna matrester och bakterier kvar där? Listerine innehåller inte så mycket flour som tex Flux, sen är det väldigt mycket alkohol i (ca 22%) som har en uttorkande effekt på slemhinnorna.
    Jomen jag visste inte ens att det fanns mellanrumsborstar förren jag kom till tandläkaren! Och fleratlet av mina kompisar gör det inte, dem kör med munskölj och tandtråd..
  • Maax
    Gardinstång skrev 2009-09-22 15:16:19 följande:
    Jomen jag visste inte ens att det fanns mellanrumsborstar förren jag kom till tandläkaren! Och fleratlet av mina kompisar gör det inte, dem kör med munskölj och tandtråd..
    Det ska väl tilläggas att mellanrumsborstar inte passar för allas munnar. Man får prova sig fram eller fråga tandvården när man är där. Viktigast är att man i alla fall använder någon from av remgörning mellan tänderna, borste eller tråd.
Svar på tråden Mellanrumsborstar du tänderna?